دومین جشنواره ملی علمی و پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا (ع) با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی جنتی در پیام خود آورده است: ایران دیرینه ما گوهری آسمانی در سینه دارد، قلبی تپنده که شریان هایش آب حیات را به جای جای ایران از کوچک ترین روستاها تا بزرگ ترین شهرها می فرستد.

قلب ایران در خراسان می تپد و رشته های الفت و ارادت به ساحت رضوی را در همه جا می گستراند و عطر عاشقی را در همه بوستان ها می پراکند تا درک معرفت معارف آستان علی بن موسی الرضا(ع) در همه مرزها میسر شود و ظرفیت های نهفته را شکوفا سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود تصریح کرده است: هزاران هزار استعداد نهفته و سینه سرشار از اشتیاق رو به آستان ملک پاسپان رضوی به این رشته ها پیوسته اند و به منصه ظهور رسیده اند. امروز گنجینه ارزشمندی از آثار ادبی و هنری که در ساحت مقدس فرهنگ رضوی فراهم آمده، حاصل شکوفایی همین استعدادها و ظرفیت هاست.

وی گفت: چه شگفت آور است مشاهده انبوه نوجوانان و جوانان دلبسته به معارف رضوی که در بستر جشنواره امام رضا(ع) شناسایی و معرفی شده و به خلاقیت و شکوفایی رسیده اند و برای تعالی این مرز و بوم آثار ادبی و هنری کم نظیری خلق کرده اند.

جنتی افزود: بدون تردید جشنواره امام رضا(ع) نهال طیبه ای است که در دوازدهمین دوره خود تبدیل به درخت تناوری شده که در سایه سار آن هزاران ادیب و هنرمند سربرآورده اند که هر کدام مایه تفاخر این مرز و بوم هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود تاکید کرده است: این همه از عنایات ویژه حضرت ثامن الحجج و کوشش خالصانه و بی شائبه دست اندرکاران و برگزار کنندگان جشنواره است که توفیق خدمت در راستای احیای امر امام را یافته اند و از این بابت خشنود و راضی اند.

دبیر دومین همایش ملی علمی و پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) هم گفت: جشنواره مزبور در سه حوزه امام رضا (ع) حکومت اسلامی، امام رضا (ع) جایگاه مردم در حکومت و امام رضا (ع) و سیاست خارجی فراخوان داده شده بود.

حسین ثابت قدم افزود: در این فراخوان 130 پژوهشگر از 20 استان مقاله های خود به دبیرخانه همایش ارسال کردند که در پایان 57 مقاله به مرحله نیمه نهایی راه یافت و از این تعداد نیز هفت مقاله برگزیده شد/ز.

برچسب ها: همایش ، پژوهش ، امام رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.