مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به وجود بیش از 126 بقعه متبرکه در استان زنجان، گفت : خوشبختانه با مشارکت‌ مطلوبی که مردم استان زنجان دارند، طی سنوات قبل 100 بقعه متبرکه در استان از 20 تا 100 درصد بازسازی شده و توسعه یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جریان بازدید از امامزاده جواد (ع) اوغلبیک، با اشاره به اینکه زیباسازی و توسعه آستان امامزادگان و بقاع متبرکه موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد، گفت : خوشبختانه هر سال شاهد افزایش تعداد زائرانی هستیم که در بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به افزایش بیش از دو برابری تعداد زائران حضور یافته در بقاع متبرکه استان زنجان، طی ایام نوروز و در قالب طرح آرامش بهاری، افزود : این امر نشان از فراهم شدن شرایط مناسب در بقاع متبرکه به منظور حضور گردشگران دارد.

وی در ادامه به سایر طرح‌های اجرایی این اداره کل در استان نیز اشاره و تصریح کرد : بر اساس برآورد صورت گرفته سالانه بیش از 35 طرح فرهنگی در بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

امام جمعه ایجرود در  این بازدیدضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بازسازی و توسعه بقاع متبرکه، گفت : این اقدامات تاثیر به‌سزایی در شناساندن بهتر بقاع متبرکه داشته است.

حجت‌الاسلام محمدی مطلق با تاکید بر استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در ترویج معارف دینی و قرآنی افزود: باید با هماهنگی‌های لازم زمینه انجام این اقدامات در بقاع فراهم شود./ز

برچسب ها: بقعه ، متبرکه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.