نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها اکنون فهمیدند زورگویی و باج خواهی از ملت ایران به آخر راه رسیده و نمی تواند با پایندی ملت برسرمواضع نظام معامله کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، محمد اسماعیل کوثری، در یادواره شهدای والامقام جاویدالاثر شهرستان آمل که در محل اجرای طرح فرهنگی پارک پاک شهرستان آمل برگزار شد، گفت: آمریکایی ها در سه دهه از پیروزی انقلاب تاکنون از هر راهی وارد شدند تا به خواسته خود برسند و با تحمیل جنگ وتحریم های نابرابر سعی در به زانو درآوردن ملت ما هستندکه با هوشیاری ملت هر بار شکست خوردند.

وی افزود: امروزه فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت طلبی با پیروزی انقلاب اسلامی توسط جوانان و حضرت امام(ره) آن چنان اثر گذاشته که سبب عصبانیت استکبار جهانی و شگفتی جهانیان شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی ها قبل از انقلاب در ایران تصمیم گیرنده بودند و آمدند سه روزه خوزستان را از ایران جدا کنند و هفت روزه به تهران برسند و نظامی مانند طاغوت را روی کار آورند.

کوثری اضافه کرد:‌ کسانی که الگوی آنان امام حسین(ع) بود و انگیزه الهی در فکر و وجود آنان قرار داشت با دست خالی به طرف دشمن رفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: رزمندگان ما آن چنان با صلابت در برابر دشمن صف آرایی کردند که فکر نمی کردند بتوانیم با وضعیت آن روز هشت سال مقاومت کرده و بگوییم دیگر آن دوران گذشته تمام شده است.

وی با بیان این که رزمندگان ما فداکاری کردند تا ما امروز بتوانیم سربلند باشیم، گفت: سربلندی ما سبب شده است تا ایادی استکباری از این سربلندی و اقتدار ایران اسلامی عصبانی باشند.

کوثری ادامه داد: عصبانیت دشمنان به سبب آن بوده که جوانان ایران اسلامی مسوولیت پذیر شدند که به راحتی نمی توان سر آنان کلاه گذاشت و آنان را به مسائل فرعی رهنمون کرد تا بتوانند چپاول کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که با وجود رهبری جوانان ما الگویی برای مسلمانان و غیر مسلمانان تبدیل شده و به مردم غزه و دیگر کشورها آگاهی می دهند، گفت: آن وقت این می شود که آمریکایی ها خود مانند گذشته توان جنگیدن ندارند با حضور در عراق تروریسم را از بین نبرده بلکه آن را پرورش و آموزش دادند تا به مقابله با ایران اسلامی پرداخته و آن را شکست دهند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: فرهنگ ایثار و شهادت طلبی که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است سبب شد تا دشمنان نتوانند کاری از پیش ببرند.ی با بیان این که رزمندگان ما با اخلاص ارزنده ای در برابر دشمنان قرار داشتند، گفت: اگر می بینیم مردم عراق امروز با ما هستند به خاطر اعمال رزمندگان ما بوده است.

کوثری با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره)، گفت: قرن آینده قرن اسلام است که ابرقدرت ها نمی توانند در آن کاری از پیش ببرند./ز

برچسب ها: عقب ، ملت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.