وزير امور خارجه آمريکا با انتشار بیانیه ‌ای قول داد کشورش قاتلان دو روزنامه نگار آمريکايی که به دست داعش به قتل رسيدند و تصاوير ويدئويی آنها نيز منتشر شد را مجازات خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛جان کری با انتشار بيانيه ای در خصوص قاتلان دو خبرنگار آمريکايی گفت:" هنگامی که تروريست ها در هر جايی از جهان اتباع ما را به قتل می رسانند بايد بدانند که آمريکا آنها را مجازات خواهد کرد و اين کار انجام خواهد گرفت تا هر زمانی که طول بکشد.از همين رو، کسانی که جيمز فولی و استيون ساتلاف را در سوريه به قتل رساندند بايد بدانند که آمريکا تا هر زمان که طول بکشد آنها را مجازات خواهد کرد."
 کری اعدام "استيون ساتلاف" را وحشگيری قرون وسطی توصيف کرد. 

داعش دو هفته بعد از انتشار ويدئو سربريدن جيمز فولی،تهديدات خود را درباره کشتن ساتلاف عملی کرد. اين خبرنگار 31 ساله احتمالا در ماه اوت سال 2013 در سوريه ربوده شده بود.انتشار ويدئو قتل اين دو روزنامه نگار آمريکا انزجار جهانی از اين گروه را برانگيخت. 

جان کری وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در واشنگتن گفت اسلام واقعی دین صلح است و کرامت انسان ها را محترم می داند و  اقدامات تروريستی که صورت ميگيرد ربطی به دين اسلام ندارد.  

وی گفت قبلا نيز با کشتارهای دسته جمعی و رفتارهای وحشيانه و ددمنشانه روبرو شده ايم. قتل خبرنگاران آمريکايی به دست داعش بدون مجازات بازدارنده نخواهد ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار