وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد ما در آموزش پروش صرفا قهرمانی نیست بلکه ورزش همگانی مد نظر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان عصر امروز در مراسم گردهمایی معاونین تربیت بدنی و سلامت استان‌های سراسر کشور گفت: مفهوم ورزش در آموزش و پرورش موضوعی زیر بنایی و پر  اهمیت از چند منظر است که اثرات شگرفی در نظام تعلیم و تربیت دارد.

وی با اشاره به  نقش مهم ما به عنوان معلمین ورزش افزود: اگر هدف غایی و نهایی‌ آموزش و پرورش را انسان سازی بدانیم چنین به نظر می‌رسد که ورزش زمینه بسیار مناسبی برای پی بردن به این مفهوم است.

گودرزی با اشاره به این که آموزش و پرورش چنانچه مسئولیت خود را به درستی انجام دهد می‌تواند منشا تحولات شگرفی در هر جامعه باشد گفت: ورزش در شناخت شخصیت، جهت دهی و شخصیت سازی نقش مؤثری دارد و هزینه کردن در این عرصه هزینه به شمار نمی‌آید بلکه آورده‌ای است که در بلند مدت نتیجه می‌دهد.

وزیر ورزش جوانان با بیان این که توسعه ورزش در  آموزش و پرورش موجب توسعه آن در کشور به طور عام می‌شود افزود: رویکرد در آموزش و پرورش قهرمانی نیست بلکه آموزش همگانی مد نظر است که نتیجه ‌آن می‌بایست موجب به پرورش استعدادها و قهرمانان ورزشی شود و موضوع استعداد یابی در آموزش و پرورش می‌تواند زمینه بسیار مناسبی برای تقویت تیم‌های ملی را فراهم کند.

گودرزی ادامه داد:‌ جامعه ما به جهت رشد تکنولوژی با آسیب‌های ناشی از کم تحرکی مواجه است و رسالت ما این است که ورزش و تربیت بدنی را در آموزش و پرورش رونق بخشیم.

وزیر ورزش جوانان خاطرنشان کرد:‌ اگر نظام تعلیم و تربیت بخواهد از منظر ورزش تحولی پیدا کند بایستی از سطوح پایین برترین‌ها و بهترین‌ها لحاظ شود همچنین وظیفه ما به عنوان متولیان ورزش این است که از 2 منظر سیاست گذاری‌ها و عملیات‌ها بتوانیم کمک کنیم
 زیرا حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی در شورای عالی ورزش می‌تواند در این زمینه اثر گذار باشد مشروط بر آنکه مواردی را ارائه کنیم تا معضلاتی را که در یک سال گذشته با آن مواجه بودیم را برطرف سازیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، تحرک ، شناخت ، شخصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار