گروسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استفساریه هاشمی دو هفته دیگر صورت می‌گیرد/ تثبیت رتبه چهارم خواسته ما از کاروان ورزشی است

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص استفساریه هاشمی گفت: ما اعضای فراکسیون ورزش تمایل داریم که از افرادی همچون هاشمی که دارای تجربه هستند استفاده اما قانون را باید در مورد این افراد شفاف کنیم.

گروسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: ما اعضای فراکسیون ورزش تمایل داریم که از افرادی همچون هاشمی که دارای تجربه هستند استفاده اما قانون را باید در مورد این افراد شفاف کنیم.

وی افزود: اگر قرار باشد از افرادی که دارای سوابق هستند در دو سمت استفاده شود استفساریه صورت می‌گیرد، بدین صورت اگر منعی به حضور این افراد در دو سمت نباشد آنها می‌توانند در هر دو جایگاه شغلی‌شان حضور یابند در غیر اینصورت وضعیت متفاوت می‌شود و مانع از حضور آنها در یکی دو شغل می‌شویم.

گروسی در ادامه بیان کرد: بر این اساس در مورد افرادی همچون هاشمی که هم نماینده مجلس و هم رئیس فدراسیون هستند ابهاماتی وجود دارد. اینکه نماینده مجلس می‌تواند دو شغله باشد برخی از نمایندگان به خاطر علاقه‌ای که به ورزش دارند می‌توانند برای هر دو شغلشان وقت بگذارند اما باید دید قانون در مورد این افراد چه می‌گوید!

عضو فراکسیون ورزش تصریح کرد: به هر حال موضوع استفساریه هاشمی تا دو هفته دیگر در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می‌شود و نمایندگان در این مورد تصمیم گیری می‌کنند که براساس قانون هاشمی می‌تواند در هر دو شغل فعالیت کند یا نه!

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بعد از اینکه نمایندگان مجلس در مورد وضعیت دو شغله بودن هاشمی تصمیم گیری کردند آن وقت در شورای نگهبان این موضوع مطرح می‌شود و این شورا تصمیم نهایی را در خصوص اینکه این قانون که آیا قابل اجرا است یا نه را می‌گیرند.

***گودرزی دارای نقاط قوت و ضعف است
وی درباره نظارت بر عملکرد وزیر ورزش و جوانان از سوی اعضای فراکسیون ورزش گفت: اعضای فراکسیون ورزش همواره زمانی را برای ارزیابی اقدامات وزیر ورزش و جوانان اختصاص می‌دهند و برنامه‌های این وزارتخانه را بررسی می‌کنند ما بعد از بازی‌های جام جهانی مسابقات آسیایی اینچئون و المپیک عملکرد را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

وی درادامه بیان کرد: ما از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم که کاروان ورزشی را در مسابقات اینچئون از لحاظ مالی پشتیبانی کند و تمام تلاش‌ها بر پایه این اصل استوار شده تا تیم‌ها طوری به این مسابقات اعزام شوند که رتبه چهارمی خود در آسیا را حفظ کنیم.

وی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت: وزیر ورزش و جوانان دارای نقاط قوت و ضعف است همچنین گودرزی فارغ التحصیل دکترای تخصصی رشته تربیت بدنی و دانشیار دانشگاه تربیت بدنی است. تخصص گودرزی باعث شده ک به نوعی در بحث اجرایی هم گره بخورد و وزیر ورزش گام‌های خوبی در وزارتخانه از جمله در انتخابات کمیته ملی المپیک و انتصاب افراد ورزشی در این کمیته بردارد.

 وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر برای اعضای فراکسیون ورزش بازی‌های آسیایی و کسب افتخار در این مسابقات مهم است به هر حال این مسابقات نسبت به دوره‌های قبل سخت‌تر و حفظ رتبه چهارم بسیار مشکل است بر این اساس ورزشکاران ما در سال گذشته 20 مدال طلا به دست آورند و چهارم شدند اما امسال باید 24 مدال طلا کسب کنند تا بتوانند حداقل جایگاه خود را در رده چهارمی آسیا تثبیت کنند.

گروسی در مورد گفته‌های گودرزی که آماده استیضاح است گفت: این موضوع نشان از صداقت گودرزی دارد به هر حال وزیر ورزش جوانان از روی تقابل حرف نزده و حق را به مجلس داده تا استیضاحش کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: به هر حال مجلس بنایی برای استیضاح گودرزی ندارد و صلاح هم نیست که این موضوع در آستانه رقابت‌های آسیایی رخ دهد.

***تکلیف خصوصی‌سازی سرخابی‌ها باید زودتر مشخص شود
وی درباره نظارت کمیسیون ورزش برخصوصی‌سازی سرخابی‌های بیان کرد: بر اساس برنامه، کمیسیون اصل نود فردی که عنوان ناظر مجلس در روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها منصوب نموده و شخص مذکور اقدامات انجام شده در این خصوص را گزارش می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: ما انتظار داریم که هر چه سریعتر تکلیف خصوصی‌سازی این دو باشگاه مشخص شود همچنین موضوع خصوصی‌سازی سرخابی‌ها در قانون بودجه آمده است و قرار است تا پایان امسال این امر صورت گیرد.

عضو فراکسیون ورزش عنوان کرد: خصوصی‌سازی سرخابی‌ها باعث پیشرفت مدیریت فوتبال می‌شود و مشکلات مالی این باشگاه ها را تا حدودی برطرف می‌کند.

وی درباره احتمال دخالت دولت بعد از واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی گفت: به هر حال به مرور نقش دولت در هدایت این دو باشگاه کمرنگ می‌شود همچنین بعد از خصوصی‌سازی، دولت دیگر حق دخالت در امور این دو باشگاه ندارد و بخش خصوصی‌سازی همه کارهای این دو باشگاه را برعهده دارد همچنین دولت باید این دو باشگاه را به افراد توانمند بسپارد تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

***مسئولان قرارداد کی روش را تمدید کنند!
گروسی در مورد ارزبی‌اش از عملکرد کی‌روش در تیم ملی گفت:‌به نظرم عملکرد کی‌روش تا الان خوب بوده است و مسئولان باید قرار داد وی را تمدید کنند.

وی درباره تمدید قرارداد با کی‌روش تصریح کرد: به نظرم قرارداد کی‌روش باید تمدید شود چرا که این مربی دارای تجربیات خوبی است و هم اکنون ایجاد تغییرات در نیمکت تیم ملی صلاح نیست.

گروسی عنوان کرد: به نظرم مشکل فوتبال ما کی‌روش نیست بلکه ساختار باشگاه‌ها باید تغییر کند تا فوتبال کشورمان در مسابقات مختلف به موفقیت برسد.

وی در پایان درباره مبلغ قرارداد بالای کی‌روش بیان کرد: در حال حاضر برخی از بازیکنان فوتبال بیشتر از کی‌روش پول می‌گیرد و به نظرم قرارداد کی‌روش بالا نیست.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار