جشن خانه سینما علاوه بر تهران در شهرستانها هم برگزار می‌شود که شهر مقدس مشهد یکی از شهرها خواهد بود.

"مازیار میری" دبیر اجرایی شانزدهمین جشن خانه سینما، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص برگزاری جشن خانه سینما گفت: شانزدهیمن جشن خانه سینما طبق روال گذشته برگزار نمی‌شود چرا که ما به دنبال این هستیم تا با کمترین هزینه، متفاوت ترین جشن این دوره را برگزار کنیم تا این اتفاق شروع و بهانه‌ای برای اندیشیدن به صندوق بیکاری که سالها درباره آن حرف می‌زنیم، باشد.

وی افزود: ما آمادگی هر گونه کمکی برای راه‌اندازی صندوق بیمه بیکاری داریم و در کنار آن تلاش می‌کنیم شأن سینما و به انضمام آن جشن خانه سینما را با کمترین هزینه در نظر بگیریم اما متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین جشن را برگزار خواهیم کرد.

میری تصریح کرد: چهار جشن کوتاه، مستند، انیمیشن و نکوداشت‌ها در خود خانه سینما از روز 16 تا 19 شهریور ماه در حیاط خانه سینما و سالن مرحوم سیف‌الله داد برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشن خانه سینما اظهار داشت: تاکنون کاندیداها اعلام شدند و برگزیدگان هم در آینده اعلام خواهد شد اما جشن خانه سینما به شکل متفاوت‌تر از سالهای قبل برگزار می‌شود و در تلاشیم تا مخاطب بیشتری از مردم سرزمینمان علاوه بر تهران در شهرهای مختلف داشته باشیم.

میری درباره جزئیات بیشتر ادامه داد: در حال مذاکره با دوستان فرهنگی در شهرستان‌های انتخاب شده هستیم که تا نیمه‌ی هفته‌ی آینده مشخص خواهد شد؛ ولی شهر مشهد به طور قطع یکی از شهرها خواهد بود.

میری در خصوص برگزاری دو جشن سازمان سینمایی و خانه سینما در یک روز عنوان کرد: جشن سازمان سینمایی یک گردهمایی است و یک مراسم برای پاسداشت روز سینما و بازگشایی خانه سینما اما خانه سینما یک جشن صنفی برگزار می‌کند که اهدای جوایز به دست داوران منتخب و اعضای خانه سینما؛ بنابراین شرایط ما کاملا با جشن سازمان سینمایی متفاوت است و هرچقدر برای سینما پاسداشت و نکوداشت برگزار کنیم، باز هم کم است.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل اینکه دوسال جشن خانه سینما نداشتیم جشن 3 ساله برگزار خواهیم کرد و داوران فیلم‌های از خرداد 1390 تا خرداد 1393 را مورد داوری قرار دادند که برگزیدگان در پایان روز یکشنبه اعلام خواهد شد.

وی در خصوص بزرگداشت‌ها خاطر نشان کرد: بزرگداشت امین تارخ (بازیگر)، فرید مصطفوی فیلمنامه نویس ارزشمند کشور و حسین ملکی (عکاس، فیلمبردار و مدیر فیلم برداری) و همچنین تندیس سیف‌الله داد نیز به مهندسی (مجید مصطفوی) اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: خانه سینما ، جشن ، مشهد ، فیلم ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار