دیپلمات‌های نزدیمک به مذاکرات هسته ای ایران اعلام کردند که تلاش‌های اخیر آژانس انرژی اتمی برای بررسی برنامه هسته‌ای ایران متوقف شده است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دیپلمات‌هایی نزدیک به مذاکرات اتمی  اعلام کرده‌اند که تلاش‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برای بررسی ادعای فعالیت‌‌های ایران بر روی تسلیحات هسته‌ای متوقف شوده است.

این دیپلمات‌ها به دلیل افشای اسرار محرمانه نخواستند نامشان فاش شود. این در حالیست که ایران همواره استقاده از انرژی هسته‌ای در تسلیحات نظامی را رد می‌کند.
 
ماه گذشته میلادی "یوکیا آمانو،" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای،  پس از ملاقات با "حسن روحانی"، رئیس‌جمهور ایران، ابراز خوشبینی کرده بود. اما دیپلمات‌ها می‌گویند که از ما فوریه، یعنی زمانی که دو طرف تصمیم گرفتند تحقیقات آغاز شود،‌ پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است.


عدم پیشرفت در مذاکرات شانس آمریکا و 5 قدرت جهانی را در رسیدن به توافق در ماه نوامبر را کاهش می‌دهد..این  در حالیست که آمریکا می‌گوید سازمان انرژی اتمی باید اعلام کند که قادر بوده که  تحقیقاتش را در مورد برنامه هسته‌ای ایران در  هر بخش از توافق، کامل کند.


انتهای پیام/


برچسب ها: تلاش ، برنامه ، هسته ای ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
این دیگه واضح ومبرهن شده که اونا قصدشون توافق نیست بلکه وقتکشی وتولید بهانه است تا به هدف اصلیشون که فلج ایران وتفکر ایرانیست برسند
آخرین اخبار