وزیر آموزش و پرورش، مدرسه محوری را یکی از سیاست های اولویت دار آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان کردستان، دکتر علی اصغر فانی عصر روز گذشته در گردهمایی استانی مدیران مدارس کردستان که در مجتمع فرهنگی امام خمینی ( ره ) سنندج برگزار شد اظهارکرد: مدرسه محوری رویکردی است که در آن، حاکمیت اخلاق و روابط انسانی بر اصول تفویض اختیار و مشارکت پذیری استوار است . 

وزیر آموزش و پرورش، بر ضرورت توسعه مشارکت جویی در مدارس و مسئولیت پذیری دانش آموزان تاکید کرد و خواستار استفاده از توانمندی دانش آموزان و شوراهای دانش آموزی شد چرا که دانش آموزان در شورا، جامعه پذیری، تعاملات اجتماعی و تصمیم سازی و تصمیم گیری را یاد می گیرند . 

وی بر مشارکت پذیری معلمان نیز در سطح مدارس تاکید کرد، افزود: در راستای توسعه مشارکت باید از توان دانش آموزان، معلمان و اولیاء استفاده نمود و مدیر مدرسه ای موفق است که با همفکری و کمک معلمان، مدرسه را اداره کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تلاش مدیران مدارس برای استفاده از توان معلمان و اولیاء در راستای مدرسه محوری، تعامل سه ضلع دانش آموز، مدرسه و خانواده را باعث شکل گیری جریان تربیت دانست و تصریح نمود: عدم تعامل این سه ضلع در تربیت ایجاد مشکل می کند . 

وی با اشاره به زمان بر بودن اقدامات فرهنگی و تربیتی، به مدیران مدارس توصیه کرد: برای ارتباط بهتر و تشریح برنامه های مدرسه و جلب مشارکت، جلسات اولیاء را به صورت کلاسی برگزار نمایند .   

فانی فرهنگ سازمانی حاکم بر آموزش و پرروش را اخلاق و روابط انسانی عنوان نمود و اظهار داشت: آموزش و پرورش بدون حاکمیت اخلاق و روابط انسانی موفق نمی شود .  

انتهای پیام/
برچسب ها: مدرسه ، فانی ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار