هیات رئیسه مخالف توزیع نامه علیه رئیس جمهور بود، برخی به دنبال اختلاف میان دولت و مجلس هستند، استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 50 امضا کلید خورد، گزارش علت سقوط هواپیمای آنتونوف تا دو هفته دیگر نهایی می‌شود، قطعا" نجفی" گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم نخواهد بود، ورود شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذاری خودرو اشتباه بود و ...... از عناوین مهم خبری مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته بود.

 به  گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است.

بهبود وضعیت اقتصادی مردم اولویت مجلس است/ آیت‌الله العظمی علوی گرگانی: از همکاری خوب مجلس و دولت خوشحالم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از راهنمایی‌های مراجع عالیقدر تقلید در تمامی امور استفاده می‌کند، گفت: مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم تلاش می‌کند و در این زمینه در حال فراهم آوردن شرایط برای تسهیل و تقویت فضای کسب است.

شورای رقابت در آستانه انحلال/ احتکار 8 هزار خودرو توسط خودروسازی‌ها/ دلایل افزایش واردات خودروهای لوکس

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقصادی گفت: اگر شورای رقابت به وظایف خود عمل نکند با لایحه‌ای فوریتی ماموریتش را سلب و به هیأتی دیگر خواهیم داد و شورا را عوض می‌کنیم.


اطلاع‌رسانی شورای نگهبان از طریق سخنگو/ موضع هیچ شخص حقیقی یا حقوقی رسمی نیست

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان در یک بند 12 ماده‌ای شیوه انتخاب سخنگو را مشخص کرد، گفت: مواضع شورای نگهبان از طریق سخنگو به اطلاع عموم خواهد رسید و موضع هیچ شخص حقوقی یا حقیقی دیگری موضع رسمی شورا تلقی نخواهد شد.

طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه بعداز تعطیلات مجلس تقدیم هیئت‌رئیسه می‌شود/20 استان در لیست افزایش نماینده در مجلس

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه استان یزد، بحث برانگیزترین استان در طرح افزایش تعداد نمایندگان است، گفت: پس از جمع بندی طرح افزایش نمایندگان در این استان، این طرح را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهیم کرد.

سازمان ملی استاندارد در حوزه نظارت مشکل دارد/ اختیارات باز تعریف می‌شود


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن انتقاد از عملکرد سازمان ملی استاندارد، گفت: طرحی در مجلس مطرح شده که براساس آن اختیارات سازمان ملی استاندارد بازتعریف خواهد شد.

هیات رئیسه مخالف توزیع نامه علیه رئیس جمهور بود/ برخی به دنبال اختلاف میان دولت و مجلس هستند


عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه برخی به دنبال اختلاف میان دولت و مجلس هستند، گفت: هیات رئیسه مخالف توزیع نامه علیه رئیس جمهور بود.

گزارش علت سقوط هواپیمای آنتونوف تا دو هفته دیگر نهایی می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه گزارش نهایی علل سقوط هواپیمای آنتونوف در حال پیگیری و تکمیل است گفت: گزارش نهایی تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود.

خلاء قانون در لیزینگ‌های خودرو مشتریان را سردرگم کرده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: رضایت مشتری، زمان تحویل و سود بالا از معضلاتی است که مشتریان لیزینگ‌های خودرو با آن مواجه شده‌اند و تاکنون قانون خاصی نیز برای حل این معضل تدوین نشده است

استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 50 امضا کلید خورد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نگارش طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 50 امضا خبر داد.

توقف پروژه‌های عمرانی به دلیل قیمت‌های غیرواقعی پیمانکاران

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران گفت: قیمت‌های غیرواقعی پیمانکاران سد بزرگ دیگری بر سر راه پروژه‌های کشور است یعنی اگر پروژه‌ای را با 100 میلیون تومان در شرایط واقعی بتوان تمام کرد مـتأسفانه پیمانکار با 300 میلیون تومان آن را به اتمام می‌رساند.

آغاز مقدمات بازگشایی سفارت انگلیس در تهران

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس خاطر نشان کرد: مقدمات بازگشایی سفارت‌خانه انگلیس در تهران در حال انجام است.

مجلس منتظر معرفی گزینه پشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم است

نماینده مردم قروه گفت: مجلس منتظر معرفی گزینه پشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم است.

هیچ ارگانی غیر از مجلس نمی‌تواند درباره پروتکل الحاقی اظهارنظر کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پذیرش و یا عدم پذیرش پروتکل الحاقی در حوزه وظایف مجلس است و هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند در این حوزه اظهار نظر کند، گفت: امروز صحبت کردن در مورد پروتکل الحاقی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تاکنون عملکرد مثبتی از طرف مقابل در مذاکرات ندیده‌ایم.

بسیج رکن مهم استقامت ملی کشور است/ واکنش رئیس مجلس به اظهارات وزیر خارجه یکی از کشورهای عربی


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بسیج یک رکن مهم در استقامت ملی کشور است گفت: این نهاد در بخش‌های مختلف کشور نفوذ کرده و باید حضورش در صحنه بین‌المللی منعکس شود.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی را قانون‌مدار می‌کنیم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ترویج توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه گفت: طرح نظارت بر شبکه‌های اجتماعی را تدوین و استفاده از آنها را قانون‌مدار خواهیم کرد.

پروژه‌های نیمه تمام اعتماد مردم به دولت را خدشه‌دار می‌کند/تعریف پروژه جدید در کشور قابل توجیه نیست

نماینده مردم قروه در مجلس گفت: باتوجه به تحریم‌ها و کاهش فروش نفت، تعریف پروژه جدید در کشور قابل توجیه نیست، مگر اینکه در پروژه‌ای حیاتی، نیاز آنی و لحظه‌ای برای مردم وجود داشته باشد.

ورود شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذاری خودرو اشتباه بود/ برخی در صنعت خودرو انحصاری و رانتی عمل می‌کنند

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با بیان اینکه ورود شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذاری خودرو اشتباه بود، گفت: آنچه در شرح وظایف شورای رقابت وجود دارد تعیین چارچوب قیمت‌گذاری است نه اینکه با یک عقبه خالی از اطلاعات وارد حوزه عدد و رقم شود.

واردات خودروهای لوکس خلاف منافع ملی و اقتصاد مقاومتی است

رئیس دیوان عدالت اداری از موج فزاینده تجمل‌گرایی و واردات خودروهای لوكس به کشور انتقاد کرد و آن را خلاف آموزه‌های دينی، منافع ملی و اقتصاد كشور در شرايط فعلی دانست.

داعش تحرک خاصی در مرزهای ایران ندارد/ رصد تحولات با حضور مسئولان امنیتی و نظامی

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با اشاره به وضعیت امنیتی مرزهای شمال‌غرب و جنوب‌شرقی کشور گفت: تحرک خاصی در مرزهای کشور و یا استان‌های مرزی از جانب گروهک تروریستی داعش نداریم.

قطعا" نجفی" گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم نخواهد بود


عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس با بیان اینکه گمانه‌زنی‌هایی در خصوص وزارت پیشنهادی دولت برای وزارت علوم وجود ندارد گفت: علی رغم این موضوع، قطعا "نجفی" گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه نخواهد بود.

رئیس کمیته دفاع مجلس فرانسه به تهران می‌آید/ سفر هیئت پارلمانی ایران به فرانسه


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر رئیس کمیته دفاع مجلس فرانسه به تهران خبرداد.

جایگاه بوشهر به عنوان یک مرزبان قوی باید همیشه مستحکم باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که شاخص‌های استان بوشهر از نظر رجال برجسته دینی و ملی باعث شود، جایگاه بوشهر به عنوان یک مرزبان قوی همیشه مستحکم باشد.

امکان انحلال لیزینگ‌های خودرو/ لیزینگ‌ها دو برابر تسهیلات بانکی از مردم سود می‌گیرند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شرکت‌های لیزینگ خودرو وام را از بانک‌ها با سود 18 درصد می‌گیرند اما خودرو را با سود 33 درصد به مشتریان خود تحویل می‌دهند، گفت: شرکت‌های لیزینگ‌ خودرو یا باید جمع شوند یا اینکه سودهای دریافتی از خریداران را معقول کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار