قضا در هفته‌ای که گذشت؛

از رد کردن همه اتهامات از سوی "مرتضوی" تا حبس و جزای نقدی برای "م. ر"

در دستور کار قرار گرفتن پرونده ترویج توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی، مختومه شدن 45 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز، تکذیب مصاحبه کیهان لندن با مهدی هاشمی، رد کردن همه اتهامات از سوی مرتضوی، حبس و جزای نقدی برای "م. ر" و... از مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته گذشته، در دستور کار قرار گرفتن  پرونده ترویج توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی، مختومه شدن 45 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز، تکذیب مصاحبه کیهان لندن با مهدی هاشمی، رد کردن همه اتهامات از سوی مرتضوی، حبس و جزای نقدی برای "م.ر" و... بود.

 توهین به مقامات کشور عنوان مجرمانه دارد/ پرونده ترویج توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی در دستورکار

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به ترویج توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه گفت: هر نوع توهین و اهانت به مقامات مملکتی عنوان مجرمانه دارد.





45 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز مختومه شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: از تعدا 50 فقره پرونده وارده به تعزیرات حکومتی، 45 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز مختومه و علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت، مبلغ 6 میلیارد و 400 میلیون ریال برای قاچاقچیان این پرونده‌ها حکم صادر شد.
 
بیش از 12 هزار پرونده در دیوان عالی کشور مختومه شده است

رئیس دیوان عالی کشور گفت:‌ پرونده‌های زندانی دار در شعب دیوان عالی کشور خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در چند ماهه گذشته که تعداد پرونده‌های زندانی دار ۱۰۶۰ فقره بوده هم اکنون به ۶۳۴ فقره کاهش یافته است.
 
احضار رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی به دادسرای کارکنان دولت

وکیل جمعی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی گفت: نوبت رسیدگی به پرونده رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی فردا دهم شهریور ماه است.
 
مدیر مسئول روزنامه قدس مجرم شناخته نشد

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات گفت: مدیر مسئول روزنامه قدس به اتهام عدم درج نام خود در روزنامه، با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد.
 




مصاحبه کیهان لندن با مهدی هاشمی را تکذیب می‌کنم/ دفاعیات موکلم در جلسه امروز هم ادامه دارد
 
وکیل مهدی هاشمی در خصوص مطلبی که به نقل از موکلش در "کیهان لندن" منتشر شده است اظهار داشت: انتشار این مطالب و مصاحبه با موکلم را تکذیب می‌کنم و قطعا دست‌هایی پشت پرده این داستان هستند و هر روز مطلب جدیدی را جعل می‌کنند.




 

همه اتهامات را رد می‌کنم/ به تمام موارد پرونده کهریزک پاسخ داده‌ام/ در مورد پرونده من دروغ‌ پردازی می‌کنند

سعید مرتضوی گفت: همه اتهامات انتسابی به خود در پرونده‌های تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، شکایت فاضل لاریجانی و شکایات وکلای پالیزدار را رد می‌کنم و هیچ کدام از این اتهامات را قبول ندارم.
 




حبس و جزای نقدی برای "م.ر"/ آخرین وضعیت شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور/ حکم تازیانه و حبس ناظم متجاوز مدرسه



 

سخنگوی دستگاه قضا در ﺷﺼﺖ و هشتمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی گفت: حکم "م.ر" چون هنوز قطعی نشده و از بیان جزئیات آن معذورم اما شامل حبس و جزای نقدی می‌شود.
 
سمت‌های مرتضوی در دولت دهم وجاهت قانونی ندارد

پیمان حاج محمود عطار با بیان اینکه هیچ‌کدام از سمت‌های مرتضوی در دولت دهم وجاهت قانونی ندارد، گفت: در جلسه امروز دادگاه مرتضوی پرونده کهریزک و سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و به پرونده پالیزدار به دلیل اتمام وقت رسیدگی نشد.
 
 پدر علم حقوق ایران درگذشت

ناصر کاتوزیان پدر علم حقوق ایران امروز صبح در سن هشتاد و هفت سالگی بر اثر ذات‌الریه در گذشت.


 

وزارت امور خارجه نروژ را متقاعد کند/ دانشجویان ایرانی حق دادخواهی دارند

یک حقوقدان گفت: با توجه به اینکه دولت نروژ پس از پذیرش دانشجویان ایرانی اقدام به اخراج آنها کرده است، برای دانشجویان ایرانی حقوق مکتسبه ایجاد شده و لذا آنها در مقابل تضییع حقشان حق دادخواهی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار