وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار لغو تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی فلسطینی در کرانه باختری شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتایاهو خواستار لغو تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره 400 هکتار اراضی فلسطینی در کرانه باختری شد.

تصمیم رژیم صهیونیستی به مصادره سرزمین های فلسطینی واقع در کرانه باختری  در چند روز اخیر با محکومیت های بین المللی شدیدی مواجه شده است.

جان کری در تماس تلفنی با نتانیاهو ، این اقدام اسرائیل را محکوم کرد.

 ناظران این اقدام را بزرگترین مصادره سرزمین های متعلق به مردم فلسطین طی 30سال اخیر می دانند. این در حالیست که  رژیم اسرائیل زمین های مصادره شده را، زمین دولتی خوانده است.

 آمریکا مراتب اعتراض شدید خود را به این اقدام  رژیم صهیونیستی از طریق سفیر خود در سرزمینهای اشغالی اعلام نموده است. 

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی ، طی چند دور مذاکره با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی ، مراتب نارضایتی دولت آمریکا را به این اقدام اعلام کرده است. همچنین یک مقام ارشد آمریکایی اظهار داشته است که آمریکا از این اقدام اسرائیل شگفت زده شده است. 

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز سه شنبه در سخنانی خود خواستار توقف این حرکت شد و اعلام کرد که این اقدام رژیم اسرائیل که همراه شهرک سازی خواهد بود ، پیام خوبی برای صلح نیست و راه حل مورد نظر آمریکا برای ایجاد دو دولت مستقل فلسطینی و اسرائیلی را به خطر می اندازد.

شایان ذکر است دولت های اروپایی نظیر انگلستان و فرانسه هم به این اقدام  رژیم صهیونیستی واکنش منفی نشان داده اند. مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از اقدام رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار