وزیر امور خارجه کشورمان که از روز دوشنبه سفر اروپایی خود را آغاز کرد، در ادامه این سفر امروز در ایتالیا "موگرینی" دیدار می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر اروپایی خود، شب گذشته پس از دیدارهای صورت گرفته در لوکزامبورگ راهی رم شد.

این دومین سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ایتالیاست، اولین سفر وی در حاشیه مذاکرات ژنو2 با توقفی چند ساعته و دیدار با "اما بونینیو"  وزیر خارجه ایتالیا بود.

گفتنی است در روابط ایران و ایتالیا در دولت تدبیر و امید قدم اول را ایتالیا برداشت و وزیر خارجه این کشور پس از انتخابات اولین وزیری بود که به ایران سفر کرد.

امروز ظریف در حالی با همتای ایتالیایی خود دیدار می‌کند که موگرینی به تازگی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جایگزین کاترین اشتون نیز معرفی شده است و به عنوان یک دموکرات رابطه بسیار خوبی با آمریکا دارد.

البته کاترین اشتون تا 24 نوامبر و احتمالا پایان پرونده هسته‌ای ایران در این تاریخ همچنان مسئول پرونده خواهد بود و در مذاکرات با ایران حضور خواهد یافت اما با این وجود نیز دیدار ظریف و موگرینی از اهمیت ویژهای برخوردار است.

ظریف قرار است در دیدار امروز خود با وزیر امور خارجه ایتالیا علاوه بر موضوعات دو جانبه در خصوص مسائل مربوط به منطقه و خاورمیانه و بحران های موجود در منطقه نیز گفتگو کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: موگرینی ، ظریف ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار