چاپ مقاله پژوهشگر جهاد دانشگاهی البرز در فصلنامه تازه‌های علوم‌شناختی

مقاله اعظم نوفرستی پژوهشگر جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در فصلنامه تازه‌های علوم‌شناختی به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، مقاله "مقایسۀ انعطاف‌ناپذیری‌شناختی و سبک‌های حل مسأله در دانشجویان دارای نشخوار فکری و بدون نشخوار فکری" پژوهشِ اعظم نوفرستی عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در فصلنامه تازه‌های علوم‌شناختی به چاپ رسید. 

قابل ذکر است پژوهش حاضر با هدف مقایسۀ انعطاف ناپذیری‌شناختی و راهبردهای حل مسأله در دانشجویان دارای نشخوار فکری و بدون نشخوار فکری اجرا شد. 

این پژوهش از حیث هدف بنیادی و از نظر شیوة جمع آوری داده‌ها توصیفی است. جامعۀ آماری پژوهش را تمامی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی شهر تهران تشکیل می‌دادند که بعد از انتخاب تصادفی چهار دانشگاه، ۴۰۰ دانشجو با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و مقیاس‌های سبک پاسخ‌دهی و افسردگی بک برای آن‌ها اجرا شد. 

گفتنی است در این مقاله یافته‌ها نشان دادند که از نظر خطای درجاماندگی و شکست در حفظ مجموعه‌سازی افراد دارای نشخوار فکری و بدون نشخوار فکری تفاوت معناداری دارند. همچنین بین گروه‌ها فقط در راهبرد درماندگی و مهارگری تفاوت معنادار وجود دارد و در سایر راهبردهای حل مسأله دو گروه تفاوت معنادار ی ندارند. همچنین با استفاده از درمان درجاماندگی می‌توان نشخوار فکری و افسردگی را کاهش داد، بنابراین درمانگران با یافتن فنونی برای افزایش انعطاف‌پذیری‌شناختی و آموزش آن به بیماران می‌توانند افق‌های تازه‌ای در برابر درمان افسردگی ایجاد کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار