رییس جمهور آمریکا طی حکمی، دستور داد 350 نظامی دیگر ، برای محافظت از سفارت و ساختمان‌های دیپلماتیک آمریکا، راهی عراق می‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید سه شنبه اعلام کرد باراک اوباما رییس جمهور آمریکا طی حکمی، دستور داد 350 نظامی دیگر به عراق اعزام شوند تا در عملیات محافظت از ساختمان های دیپلماتیک آمریکا در بغداد مشارکت داشته باشند.

اوباما در هنگام عزیمت به اروپا برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ولز، همچنین از تصمیم خود به اعزام تعداد زیادی از مسئولان بلندپایه دولت از جمله "چاک هیگل" وزیر دفاع و" جان کری" وزیر امور خارجه به خاورمیانه خبر داد تا در مورد آنچه "تقویت همکاری های منطقه ای علیه داعش" نامید، با مقامات کشورهای منطقه گفتگوهایی داشته باشند.

"لیزا موناکو" مشاور اوباما در زمینه مبارزه با تروریسم نیز جزو این هیئت خواهد بود.

کاخ سفید همچنین خاطر نشان کرد اوباما طی این هفته با متحدانش در ناتو در مورد اقدامات جدید علیه گروه داعش رایزنی خواهد کرد.

 به گفته "جان کربی" مسئول بخش اطلاع رسانی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، با اعزام 350 نیروی کمکی به بغداد، شمار نظامیان آمریکا در عراق که مسئولیت محافظت از جان دیپلمات های آمریکایی در آن کشور را بر عهده دارند به 820 نفر خواهد رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار