هیئتی بلندپایه از سوی رژیم صهیونیستی سه روز پیش از برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران به آمریکا سفر خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص، هیئتی بلندپایه هفته آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد تا با مقامات ارشد این کشور درباره مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگوکنند. 

بنا بر این گزارش، "یوال اشتاینیتز" وزیر جاسوسی رژیم‌صهیونیستی که شخصا مسئولیت پرونده هسته‌ای ایران در کابینه اسرائیل را بر عهده دارد رهبری  این هیئت را بر عهده دارد و "ژوزف کوهن"، مشاور امنیت داخلی، برخی از کارشناسان انرژی اتمی، مقامات بلندپایه موساد و مقاماتی از وزارت جنگ اسرائیل وی را همراهی خواهند کرد.

 سرپرستی هیئت آمریکایی را نیز "ویلیام برنز"، معاون وزیر خارجه آمریکا و "وندی شرمن"، دستیار وزارت خارجه و سرپرست تیم آمریکایی در مذاکرات را به عهده خواهند داشت 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص از قول یک مقام  صهیونیست خبر داده تل‌آویو از طرح ایده‌های خلاقانه از ایران که به معنی دادن امتیازهای زیاد به این کشور است، می‌ترسد.

به نوشته هاآرتص، محور بخشی از گفت‌وگوهای این هیئت اسرائیلی و مقامات آمریکایی تبادل ارزیابی‌های اطلاعاتی درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و بررسی میزان انعطاف‌پذیری ایران در این مذاکرات خواهد بود.

تل‌آویو و واشنگتن در این گفت‌وگوها تلاش خواهند کرد دیدگاه‌هایشان را پیش از برگزاری مذاکرات هسته‌ای با یکدیگر هماهنگ کنند.

یک مقام بلندپایه صهیونیست که نخوتاسته نامش فاش شود گفت نگرانی تل‌آویو از بابت این است که برخی ازکشورهای شرکت‌کننده در این مذاکرات "ایده‌هایی خلاقانه"مطرح کنند که موجب دادن امتیازهایی به ایران و در نهایت حفظ قابلیت غنی‌سازی این کشور شود.

دور تازه مذاکرات هسته‌‌ای ایران و گروه به 1+5 قرار است در نیویورک و پیش از آغاز نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار