فیلم مستند "مادرم بلوط" ساخته "محمود رحمانی" مستندساز مستقل ایرانی در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران،  جلسه نمایش و نشست پرسش و پاسخ این فیلم با حضور کارگردان،  محمدرضا مقدسیان به عنوان منتقد- مجری و دیگر عوامل فیلم، از ساعت 18:30 روز چهارشنبه 12 شهریور ماه 93 در سالن آمفی تاتر فرهنگسرای نیاوران و در قالب نشست های باشگاه فیلم نیاوران برگزار می‌گردد.

این اولین اکران "مادرم بلوط" در ایران است. "مادرم بلوط" پیش از این موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی مستند مونیخ شده، همچنین حضور موفقی در جشنواره دوسلدورف آلمان داشته است.

"ملف گند" که بلندترین پلان سکانس سینمای مستند ایران نیز نام گرفته است یکی از ساخته های پیشین محمود رحمانی است که در نوبت اکران در گروه هنر و تجربه نیز قرار گرفته است. محمود رحمانی با "ملف گند" موفق به کسب افتخارت بین المللی زیادی در حوزه مستند شد و جایگاه خودش را به عنوان مستند سازی شاخص تثبیت کرد.

"مادرم بلوط" درباره کارگران معدنی است که به صورت غیر قانونی و تنها برای ارتزاق از درختان بلوط ذغال تهیه می‌کنند این در حالی است که در همان حوالی سدی ساخته می‌شود که پنج هزار هکتار از جنگل‌های سرسبز بلوط در زیر آب مدفون شدند، این اثر در اطراف زادگاهش ایذه فیلمبرداری شده است و به مشکلات عشایر بختیاری و ابعاد فرهنگی اجتماعی ساخت سد کارون ۳ در شهرستان ایذه در شمال غربی خوزستان می‌پردازد.

شایان ذکر است؛ شرکت در این جلسه برای عموم علاقمندان سینما آزاد و رایگان است.


انتهای پیام/ اس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار