دبیر نشست تخصصی خدمات شهری کلان شهرهای کشور از لزوم توجه به آموزش شهروندی و اطلاع رسانی بر نظام جامع مدیریت شهری برای خروج از چالش‌های پیش روی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مرادی دبیر نشست تخصصی معاونین خدمات شهری در اولین نشست آموزش و اطلاع رسانی کلان‌شهرهای کشور که صبح امروز در سالن میلاد کرج برگزار شد امر آموزش و اطلاع رسانی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در گذشته فرصت‌های خوبی برای مدیریت شهری فراهم نبود اما هم اکنون باید نگاه ویژه و تخصصی به مسئله آموزش و اطلاع رسانی داشت و با تعامل و هم اندیشی‌های لازم فاصله بین مردم و شهرداری‌ها را  از این طریق کاهش داد  تا شاهد مشارکت بیشتر مردم بر امور شهری باشیم.
 
وی کمبود آب را معضل مهم کشور و کرج در امسال عنوان کرد و گفت: تنها راه حل معضل کم آبی بخش آموزش و اطلاع رسانی است تا بتوانیم با مشارکت بخش آموزش معاونت فرهنگی و اجتماعی، معضل پیش رو را کم کنیم.
 
وی افزود: اگر شهرداری‌ها عملکرد خوبی داشته باشند انعکاس عملکرد شهرداری در لایه‌های  اجتماعی شهر و همچنین در روح و جان مردم تأثیر گذار خواهد بود.
 
دبیر نشست تخصصی کلان‌شهرهای کشور تصریح کرد:  با رویکرد‌های خوبی که در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است و با توجه به نظارت مستقیم دولت بر معضلات کلان‌شهرها فرصت خوبی است برای بیان آسیب‌های شهری فراهم شده تا با ارائه مشکلات به آسیب شناسی آن بپردازیم و با اتخاذ سیاست‌های راهبردی معضلات شهری را هر چه سریع تر حل کنیم.
 
مرادی با اشاره به شاخصه‌های نظام جامع مدیریت شهری خاطرنشان کرد:‌ دقت، سرعت، اعتماد سازی از اصول جامع مدیریت شهری است و بر لزوم رعایت حقوق و احترام شهروندان تأکید کرد، و گفت: شهرداری‌ها با رعایت قوانین بر امور شهری می توانند اعتماد شهروندان را به خود جلب کنند و همچنین امر آموزش و اطلاع رسانی را برای پرسنل شهرداری بسیار مهم ارزیابی کرد تا چگونگی تعامل با شهروندان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
 
گفتنی است معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونین خدمات شهری کلانشهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز در جلسه امروز حضور داشتند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آموزش ، شهروند ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار