قائم مقام معاونت خدمات شهری به افزایش تولید بی‌رویه زباله در کرج و همچنین تفکیک زباله در مقصد را بسیار نامطلوب ارزیابی کرد.

 اصغر نصیری قائم مقام معاونت خدمات شهری کرج در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  در رابطه با تولید بی‌رویه زباله در کرج اظهار داشت: سرانه تولید زباله برای هر فرد را 670 – 620 گرم دانست و میزان تولید زباله در هر 24 ساعت را 1000 تن اعلام کرد. که این کوه زباله اثرات زیست محیطی نامطلوبی را به همراه دارد که البته این میزان تولید زباله در مناطق 12 گانه متفاوت است.

وی افزود: در دنیای امروز زباله دیگر به معنای دور ریختن نیست بلکه کارکردهای دیگری نیز دارد که متاسفانه به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب و اطلاع رسانی در این زمینه هنوز به نقطه مطلوبی در کاهش تولید زباله در کشور نرسیده‌ایم و از سوی دیگر هنوز فرهنگ تفکیک پسماند تر وخشک و بازیافت در کشور ما نهادینه نشده است و این کوه زباله که روزانه در کرج ایجاد می شود به لایه های زمین و سفره های آب‌های زیرزمینی نفوذ کرده و اثرات زیست محیطی مخربی دارد و متاسفانه به دلیل کاستی در تفکیک زباله از مبدا، پیمانکاران مربوطه به تفکیک زباله در مقصد می‌پردازند که این امر از نظر بهداشتی بسیار نامطلوب است.

این مقام مسئول فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و عنوان کرد: هماهنگی‌های انجام شده در جهت سرعت بخشیدن به امر فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی شهروندان در این زمینه موجب شد تا در روز سه شنبه دوازدهم شهریور ماه نشست آموزشی و اطلاع‌رسانی مشترک کلانشهرها برگزار شود و در این زمینه به تبادل نظر و ارائه تجربیات مفید خود می‌پردازند.

نصیری خاطرنشان کرد: امید است با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه و آموزش‌های شهروندی لازم، در آینده نزدیک به وضع مطلوب‌تری در زمینه دفع زباله و تفکیک پسماند برسیم و انتظار می‌رود ارگان‌های مسئول برنامه‌ریزی مدونی را در دستور کار خود قرار دهند و این امر زمینه‌ای برای الگوسازی شهروندان را نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کرج ، زباله ، اثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار