زندگی و تکنولوژی؛

برررسیhtc Desire816

آقای راحت رفته بود بازار واسه بررسی گوشی های جدید،!!! به ذهنش رسید این دفعه بره سراغ گوشی های HTC . شنیده بود چندتا مدل جدید از این برند به بازار اومده ولی در مورد مشخصاتش تو اینترنت چیز خاصی پیدا نکرده بود جز چند تا عکس و البته مشخصات رایج فنی.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ راحت به هرحال اینو می دونست که بهترین منبع بدست آوردن اطلاعات دیدن گوشی از نزدیکه. خلاصه اینکه وارد یه مغازه شد و مدل های جدید HTCDesire816 و HTC One mini2رو پیدا کرد. یکی از اون مدل ها استیل و بسیار خوش دست بود ولی احتمال سر خوردنش از دستای راحت زیاد بود، راحت کوشی رو مثل ماهی تو دستش گرفته بود و مواظب بود که یه وقت نندازتش.

مدل دوم اما برای راحت یه حس خوبی داشت . چرا؟ خب معلومه؛ برای اینکه بزرگ بود و جون می داد برای تماشا کردن فیلم و بازی کردن و البته هرجا میری همه ازت بپرسن اون گوشیه تو جیبت؟ البته اینا همش فانتزی های آقای راحت خودمونه ها.

HTC-Desire-610-7

آقای راحت بعد از کلی بررسی کردن این ۲ تا گوشی به این نتیجه رسید که چیز زیادی دستگیرش نشده و فقط ظاهر داستان رو دیده. اینجا بود که رو کرد به دقیق و گفت: بنظرت این گوشیا چه مزیتی دارن؟ رو چه حسابی یکی که می خواد گوشی بخره این مدل ها رو انتخاب می کنه؟

حالا بشنویم از دقیق:

آقای دقیق که طبق معمول به نکته های ریز و مهم دقت داشت ابرو بالا انداخت و دست به کمر زد تا یه جواب منطقی به راحت بده.

دقیق گفت اجازه بده تا بررسیش کنم و بعد با متوجه می شی که چرا؟

دقیق، اولین کاری که تو بررسی هاش میکنه نگاه به وضعیت ظاهری گوشیه. اولین مدل مورد برررسیHTCDesire816 بود. دقیق تو نگاه اول از جای کلیدای کناری خوشش نیومد و به آقای راحت و متخصص گفت از HTC بعیده بود این کلیدا رو اینجا و با این شکل و شمایل بزاره. اصلا خوش دست نیستن. ولی بهرحال کارش رو ادامه داد و رو صفحه نمایش گوشی چند تا تست انجام دادم. صفحه نمایش نمره قبولی رو تو تست های آقای دقیق گرفت. بعدش اولین چیزی که به ذهنش رسید سرعت خاموش و روشن شدن (بوت شدن) گوشی بود که در کمال تعجب دید که دسترسی به کلید خاموش و روشن کردن گوشی هم مثل کلیدای کناری اصلا وضع خوبی نداره ولی سرعت خاموش و روشن کردن گوشی خوب بود و باعث شد آقای دقیق به اون کلید خاموش/ روشن خیلی توجه نکنه( هرچند تو چندتا مدل قبلی گوشی های HTC این مشکل وجود داشت).

آقای دقیق دیگه موردی توی گوشی پیدا نکرد که بتونه ازش ایراد بگیره برای همینم گوشی رو به آقای متخصص داد تا اونم گوشی رو از نگاه تخصصی خودش بررسی کنه.

HTC-Desire-816


آقای متخصص اینجور وقتا از دست راحت و دقیق هنگ میکنه و تا ریست بشه کمی طول می کشه. متخصص خواست یه سوال از راحت بپرسه که گویا جماعتی دست و پاشو گرفته بودن. آخه نمی دونید که راحت ما تا یه چیزی رو به خط تولید بازنگردونه ول کن ماجرا نیست .

متخصص شکل ظاهری HTCDesire816 رو متفاوت توصیف کرد. آقای متخصص گفت از نظر طراحی HTC خیلی خوب به جزییات نگاه کرده و به تناسب لبه ها از دکمه های تخت استفاده کرده که اگر تخصصی بهش نگاه کنیم همه چیز درست و حساب شده سر جای خودش قرار گرفته.ابعاد این فبلت ۱۵۶٫۶×۷۸٫۷×۷٫۹ میلیمتراست و ۱۶۵ گرم وزن داره . D816 دارای یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی Super LCD 2 که دارای کیفیت قابل قبولی است. جالبه که بدونید کیفیت نمایش این نمایشگر ۷۲۰P با تراکم پیکسل۲۶۷PPI که می تونه تصاویری با کیفیت HD رو برای شما نمایش بده.

این جور که از شواهد پیداست این گوشی باید تو گروه میان رده های بازار جای بگیره میگی نه بزار ببینیم آقای متخصص چی می گه.

قلب تپنده ( اسمیه که آقای متخصص روی سخت افزار گذاشته) در این گوشی تشکیل شده از یک چیپ میان رده Snapdragon 400و یک پردازنده‌ی چهار هسته ای Cortex A7 که سرعتی بالغ بر ۱٫۶ گیگاهرتز رو برای این فبلت به ارمغان آورده.

رم این دستگاه ۱٫۵ گیگابایت و حافظه داخلی اون ۸ گیگابایته که می شه با یک کارت حافظه ظرفیت اون رو تا 128 گیگابایت بالا برد.

و اما بخش مورد علاقه راحت؛

Desire816 دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی که در پشت دستگاه قرار گرفته، است که در کنارش یک فلاش قدرتمند LED وظیفه نوردهی رو بر عهده گرفته. اندازه عکس در این دوربین ۴۱۶۰ در ۳۱۲۰ پیکسله و می تونه با کیفیت Full HD فیلم برداری کنه.

Untitled-1

دوربین دوم این گوشی۵ مگاپیکسله که برای عکاسی سلفی مناسبه. هرچند از این دوربین ها استفاده دیگه ای هم می شه کرد!!!یه وقت خدایی نکرده فکر دیگه ای نکنیدا..

HTC در این مدل از رابط کاربریSense 6.0 که جدیدترین رابط کاربری این کمپانیه استفاده کرده .نگران بخش نیرو هم نباشید چرا که یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی با بهره گیری از فناوری Extreme power saving mode برای نگه داری شارژ بیشتر زیر قاب این دستگاه آرمیده است.

شما می تونید نقطه نظرات کارشناسانه خودتون رو برامون بفرستید ...

 منتظر بررسی  HTC One mini2 باشید…


برچسب ها: desire816 ، دریچه ، lifeotech
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۹:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
من ی دو هفته اس خریدم
ب جز کلید ولوم و پاور ک جنسشون خوب نیست باقی چیزاش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۳
سلام میشه لطفا بررسی تخصصی دیزایر 610 هم بزارین.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۹:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
با سلام
میشه نقد و بررسی گوشی هوواوی مدل آنرتری سی رو برای ما عاشقان خودتون بزارید.
ممنون از زحمات زیادتون.
یاعلی
United States of America
Amirhosein
۲۱:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
اصلا گوشی خوبی نیست
من داشتم روز اولی که خریدم گذشت روز دوم گذشت روز سوم گوشی خاموش شد دیگه روشن نشد بردمش نشون دادم گفتن هاردش سوخته
درست شد اوردمش فردا شبش باز اینجوری شد گفتن اشکال نرم افزاری داره هنوز که یک ماه میگذره درست نشده قابل توجه عزیزان اینکه از نمایندگیش هم خریدم
گوشی نو اینجوری باید باشه؟؟؟
Germany
فردین
۱۸:۰۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
سلام من 1 ماه htc desire816گرفتم خیلی ازش راضی هستم باتریش حرف نداره
من که راضی هستم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۷:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
با سلام من این گوشی رو دارم ازش راضیم اما بزرگترین ضعف این گوشی در بازار امروز ایران اینه که قطعات ولوازم جانبیش پیدا نمیشه منظورم htc816 مثال گوشی من اسپیکرش خراب شد نتونستم پیدا کنم به نظر من ای بزرگترین ضعفه اگه میدونستم بازار نمیتونه ساپورتش کنه هیچوقت خریداری نمیکردم وبه تمام دوستان هم پیشنهاد میدم ازاین مدل خریداری نکنند.
بااحترام
آخرین اخبار