رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور معتقد است: تحقیقات زمانی می توانند ارزشمند باشند که نتایج آن به طور عملی در بخشکشاورزی به کار گرفته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ عبدالعلی غفاری در نشست هم اندیشی انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی دیم به مزارع کشاورزان که با حضور معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت 10 استان کشور در کرمانشاه برگزار شد، بهترین مروجان را محققان دانست و گفت: محققان به عنوان توانمندترین افرادی که به مسائل اشراف کامل دارند می توانند بهترین مروجان تحقیقات در کشور باشند.

رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور با بیان اینکه تحقیقات زمانی می توانند ارزشمند باشد که نتایج آنبه طور عملی در کشاورزی به کار گرفته شوند، گفت: مرکز تحقیقات باید با برنامه ریزی درست در حوزه ترویج و آموزش کشاورزی گام بردارد.

غفاری محور اصلی در راستای افزایش کمی و کیفی میزان تولیدات دیم بخصوص در حوزه محصولات استراتژِک را در حوزه آموزش و ترویج دانست و گفت: اگر بخواهیم در بخش دیم کشور شاهد تحول باشیم، باید در وهله اول با ارائه یک برنامه آموزشی کار را شروع کنیم.

رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور استفاده از برنامه های آموزشی را در گرو هماهنگی جهاد کشاورزی با موسسه تحقیقات دیم کشور دانست و گفت: استفاده از این برنامه های آموزشی می تواند گام مهمی در راستای افزایش عملکردتولیدات کشاورزی دیم کشور باشد.

وی در ادامه از راه اندازی شبکه کشاورزی به عنوان یک اقدام مثبت در راستای آموزش و ترویج روش های کشاورزی نوین به کشاورزان یادو ابراز امید واری کرد: این شبکه بتواند گام مهمی در راستای استفاده از تکنولوژی ها و علوم روز در زراعت دیم کشورباشد و افزایش میزان عملکرد محصولات دیم کشور را به همراه داشته باشد.
برچسب ها: کرمانشاه ، ترویج ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.