زنجان/

پرورش بچه ماهی کپور برای اولین بار در زنجان

با رعایت اصول قرنطینه، سیصد هزار قطعه بچه ماهی سالم و بهداشتی کپور معمولی از مراکز تکثیر مجاز استان گیلان توسط بخش خصوصی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر امورشیلات و آبزیان استان زنجان با بیان این مطلب گفت :این تعداد بچه ماهی خریداری شده به دو مزرعه پرورش ماهی شهرستان ماهنشان انتقال یافت که پس از زمستان گذرانی، بچه ماهیان کپور معمولی، به علاقمندان آبزی پروری برخوردار از امکانات مورد نیاز، برای پرورش تحویل داده خواهد شد.

بورانی افزود :امسال بسترهای ذخیره آبی در مزارعی که حداقل 150 مترمربع مساحت و دو ساعت در طول روز امکان آبگیری دارند، فراهم شده است.

وی ادامه داد : بچه ماهی کپور معمولی به صورت آزمایشی در پنج استخر ذخیره آب کشاورزی در استان زنجان رها سازی شده است.

مدیر امورشیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد :ماهی کپور جزو ماهیان گرمابی بوده و نسبت به ماهی قزل آلا به اکسیژن کمتری نیاز دارد و متوسط اکسیژن مورد نیاز برای قزل آلا شش میلی گرم در لیتر و برای ماهی کپورمعمولی دومیلی گرم درلیتراست.

بورانی تاکید کرد :مهمترین ویژگی ماهی کپور معمولی همه چیز خوار بودن آن می باشد این گونه ماهی در انتخاب غذا سخت گیر نبوده و از مازاد میوه و تره و بار برای تغذیه آن استفاده می شود .

وی خاطر نشان کرد : علاوه بر شهرستان ماهنشان، شهرستان طارم، بخشی از شهرستان خدابنده و چاه های آبی در شهرستان های ابهر و خرمدره که زمانسنج دارند، مستعد پرورش ماهی کپور معمولی هستند.


برچسب ها: پرورش ، ماهی ، کپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.