یمن پرس مدعی شد:

مخالفت حوثی‌ها با طرح تشکیل دولت جدید یمن

حوثی‌ها با طرح راه حل ملی که پیشتر گفته شد به امضای کمیته ریاست جمهوری یمن رسیده مخالفت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  یمن‌پرس، جنبش انصارالله یمن با طرح راه حل ملی که پیشتر گفته شده بود که به امضای کمیته ریاست جمهوری یمن رسیده، مخالفت کرد.

این پایگاه در خبری فوری اعلام کرد: "علی البخیتی" از رهبران حوثی‌ها اعلام کرده است که طرح راه حل ملی که قرار است امروز در نشست هیئت همبستگی ملی تقدیم گردد، ارزشی برای جنبش انصار الله ندارد و این طرح فقط  از سوی کمیته ریاست جمهوری یمن صادر شده است.

بخیتی تأکید کرد: این طرح طبق اطلاعات رسیده، در بند دوم آن اشاره دارد که 500 ریال یمنی قیمت دبه بنزین و دیزل کاهش یابد و این مقدار کاهش به درخواستهای مردم یمن و گروه‌هایی که در خیابانها تحصن کرده‌اند پاسخ نمی دهد؛ اما با این وجود این بند خودش را در بندسوم نقض می‌کند، بطوری که در این بند اشاره می‌شود که این مسأله باید درراستای برنامه دولت آینده باشد، بطوریکه قیمت نفت را طبق قیمت‌های جهانی متحرک می سازد.

وی گفت: این طرح با عواطف بسیاری از کارمندان از طریق وعده های بسیاری که داده مانند بالابردن حداقل دستمزد که در بند چهارم وارد شده است، بازی می‌کند اما میزان افزایش را و اینکه چه زمانی این افزایش حداقل دستمزدصورت می‌پذیرد مشخص نمی‌کند و در واقع این طرح فقط مجرد یکسری وعده است که راه اجرایی شدن ندار‌د.

گفتنی است، پیشتر عبدالملک المخلافی سخنگوی کمیته ریاستی یمن از توافق با گروه حوثی خبر داده بود و اعلام کرده بود که اعضای این کمیته در ساعات پایانی شب گذشته باتمامی اعضای خود طرح راه حل ملی را به امضا رسانده است.




انتهای پیام/
برچسب ها: واکنش ، حوثی ، یمن ، طرح ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار