ترسیم نقشه زیست محیطی سبز در غرفه های بازیافت با دست مشارکت شهروندان/غرفه بازیافت پایگاه تعامل مردم و مسئولین شهری

با توجه به قانون مدیریت پسماند مصوب 1383 مسئولیت ساماندهی و مدیریت کلیه پسماندها غير از صنعتي و ويژه در شهرها و روستاها و حريم آنها به عهده شهرداري ها و دهياري ها و در خارج از حوزه و وظايف شهرداري ها و دهياري ها به عهده بخشداري ها است. مديريت اجرايي پسماندهاي صنعتي و ويژه به عهده توليد كننده بوده و در صورت تبديل آن به پسماند عادي به عهده شهرداري ها، دهياري ها و بخشداري ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،در راستای اجرای قانون مذکور، ارتقا بهداشت محیط شهری و همچنین رونق اقتصاد کشور این سازمان با رویکرد کاهش حداکثری زباله (شامل کاهش تولید زباله قبل از تحویل سیستم جمع آوری) و بازیافت حداکثری آن اقدام به مدیریت بهینه پسماندهای خشک و تر می نماید.

حسن کریمیان، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در فرآیند جمع آوری پسماندهای خشک تفکیک شده شهروندان تهرانی در مبدا و افزایش همکاری های ایشان با سازمان افزود: در حال حاضر پسماند های خشک شهروندان از 3 طریق غرفه بازیافت، تحویل هفتگی پسماندهای خشک جمع آوری شده به پیمانکاران شهرداری تهران و مخازن آبی رنگ مکانیزه 1100 لیتری جمع آوری می گردد و در این میان غرف بازیافت علاوه بر دریافت پسماند خشک شهروندان نمادی از پایگاه اطلاع رسانی دو سویه مردم و مسئولین شهری نیز می شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ضمن دعوت شهروندان به جدا سازی پسماند خشک در مبدا، از غرف بازیافت به عنوان کانون تبلور مشارکت شهروندان نام برده و افزایش تعداد غرفه را گامی دیگر جهت استحکام زنجیره مدیریت پسماند عنوان کرد.

کریمیان خاطر نشان کرد: این سازمان با استقرار غرفه بازیافت در نقاط مختلف شهر از جمله نقاط پرتردد همچون میادین میوه و تره بار، به جمع آوری پسماندهای خشک تفکیک شده توسط شهروندان می پردازد و طی این فرایند شهروندان پسماندهای خشک تفکیک شده خود را به نزدیک ترین غرفه بازیافت تحویل داده و در قبال آن انواع اقلام بهداشتی و شوینده دریافت می نمایند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند افزود: دریافت باطری های مستعمل شهروندان و تحویل باطری نو، ارائه کیسه های ویژه پسماند خشک و بروشورهای آموزشی در غرف بازیافت بخشی دیگر از برنامه های سازمان مدیریت پسماند در جهت تشویق شهروندان به تفکیک پسماند است.

کریمیان اضافه کرد: درج قیمت خرید پسماندهای خشک شهروندان در غرفه های بازیافت به صورت روزانه وبه قیمت روز بازارهای رسمی، فلزات، پلاستیک، کاغذ، شیشه  از جمله پسماند خشک است  که قابلیت بازیافت و تبدیل شدن به مواد اولیه صنایع را داشته و شهروندان می توانند موارد مذکور را بصورت جداگانه به غرف بازیافت تحویل دا ده و در ازای آن انواع مواد شوینده را دریافت نمایند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پسماند ، نقشه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار