زنجان/

تولید گیاهان دارویی از اولویت‌های منابع طبیعی زنجان است

معاون فنی اداره‌ کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: پروژه تولید گیاهان دارویی یکی از اولویت‌های این اداره‌ کل در سال 94 خواهد بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،بهروز گنج‌خانلو اظهار داشت: امروزه مصرف سموم و کودهای شیمیایی در تولید انواع محصولات کشاورزی شیوع و گسترش انواع بیماری‌ها را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه استفاده از سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی عوارض و پیامدهای جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، تصریح کرد: این موضوع سبب شده تا در سال‌های اخیر استقبال جوامع از کشت و تولید محصولات ارگانیک و بویژه استفاده از گیاهان دارویی بیشتر شود.

معاون فنی اداره‌ کل منابع طبیعی استان زنجان خاطرنشان کرد: در راستای توانمند‌سازی جوامع روستایی، اداره‌ کل منابع طبیعی استان زنجان در نظر دارد از سال 94 با مشارکت روستاییان اقدام به تولید گیاهان دارویی در عرصه‌های ملی و زراعی کند.

این مسئول افزود: در این راستا مطالعات اولیه یک‌سری از گیاهان دارویی با همکاری مرکز تحقیقات استان زنجان در حال انجام است.

گنج‌خانلو عنوان کرد: با توجه به سیاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و قول مساعدت‌های لازم از سوی این سازمان برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز به منظور توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان، رایزنی و هماهنگی‌های لازم از طرف اداره‌ کل منابع طبیعی استان به عمل آمده است.

وی بیان داشت: پروژه تولید گیاهان دارویی یکی از اولویت‌های اداره‌ کل منابع طبیعی استان زنجان در سال 94 خواهد بود.

معاون فنی اداره‌ کل منابع طبیعی استان زنجان اظهار کرد: در راستای توسعه تولید گیاهان دارویی در زنجان گونه مناسب از طریق این اداره‌ معرفی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین رایزنی‌های لازم توسط سازمان جنگل‌ها با شرکت‌های تولیدکننده گیاهان دارویی صورت می‌گیرد تا تولیدکنندگان هیچ‌گونه نگرانی از بابت فروش محصول تولیدی خود نداشته باشند.

گنج‌خانلو تصریح کرد: ضمانت و تعهد خرید از طرف شرکت‌های تولیدکننده گیاهان دارویی موجب می‌شود تا روستاییان با خاطری آسوده اقدام به کشت و تولید گیاهان دارویی کنند.

وی تاکید کرد: سال آینده به‌صورت عملی اقدام به تولید گیاهان دارویی در راستای توانمندسازی جوامع محلی خواهد شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: گیاهان ، دارویی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.