یاسوج/

پیوند 25 عضو بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد به بیماران

مسئول تیم پیوند اعضای کهگیلویه و بویراحمد از پیوند 25 عضو بیماران مرگ مغزی این استان به 24 بیمار در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،ساسان عباسی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت مورد بیمار مرگ مغزی منجر به اهداء عضو در استان داشتیم که 25 عضو این افراد در بیمارستان نمازی شیراز به 24 بیمار پیوند داده شد که حال این افراد خوب است.

مسئول تیم پیوند اعضای علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته 15 مورد مرگ مغزی منجر به پیوند عضو در استان به وقوع پیوست، بیان کرد: برداشت عضو بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود و در مرکز پیوند جنوب کشور در بیمارستان نمازی شیراز به بیماران پیوند داده می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل فرهنگ بالا و رفتار خوب مردم استان صد درصد خانواده بیماران مرگ مغزی به اهداء عضو بیمار خود رضایت داده‌اند.

این مسئول افزود: کلیه، کبد، پانکراس و یک مورد روده در سال جاری از بیماران مرگ مغزی برداشت شد.

عباسی تصریح کرد: 160 بیمار دیالیزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بالغ بر 90 درصد این بیماران در لیست پیوند کلیه قرار دارند ضمن اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بر روی 12 بیمار دیالیزی در شیراز عمل پیوند کلیه انجام شد.

مسئول تیم پیوند اعضای علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آمار بیماران پیوند کبد و پانکراس در استان پایین و این افراد در استان فارس در لیست پیوند عضو هستند، تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت رتبه دوم کشور در اهداء عضو را در اختیار دارد.

وی گفت: دست تمام مردم خوب و انسان دوست کهگیلویه و بویراحمد را می‌بوسیم که وقتی برای اهداء عضو بیمار مرگ مغزی به خانواده آنها مراجعه می‌کنیم و خواستار اهداء عضو می‌شویم با خوشرویی ما را می‌پذیرند.

این مسئول عنوان کرد: بیش از 50 درصد کار ما در اهداء عضو به تشویق مردم به این عمل خیرخواهانه و خداپسندانه بستگی دارد که در این مورد رسانه‌ها باید در زمینه اهداء عضو روشن‌تر و واضح‌تر برای مردم اطلاع‌رسانی کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: بیمار مرگ مغزی قابل برگشت نیست و از مردم استان انتظار داریم که اگر کسی در حادثه‌ و سانحه‌ای دچار مرگ مغزی شد با اهداء عضو بیمار خود به بیماران نیازمند زندگی دوباره ببخشند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: یاسوج ، بیمار ، پیوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.