150ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و استاني در سال جاري براي تامين ايمني راه هاي استان اختصاص يافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: 50درصد اين اعتبار كه به تازگي ابلاغ شده از محل اعتبارات ملي و نيم ديگر ملي است كه تا پايان امسال هزينه مي شود.

نصرالله دهقانی افزود: اين اعتبار براي خط كشي محورها، نصب علايم، گاردريل و تابلوهاي هشداردهنده در جاده ها هزينه خواهد شد.

دهقاني عنوان کرد: در بودجه 93 اولويت ها و جهت گيري ها روي پروژه هاي نيمه تمام و با پيشرفت فيزيكي بالاي 70 تا 80درصد است و با اين روند تا دو سال آينده وضعت پروژه ها بالانس مي شود و ميتوان پروژه هاي جديد را آغاز كرد.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان با اشاره به تصويب يك ميليارد و 400ميليون دلار فاينانس خارجي براي استان اظهار کرد: در اين زمينه تكميل آزاد راه انديمشك - اهواز در ادامه كار آزاد راه تهران - بندر امام و آزادراه ايذه - لردگان پيشنهاد شده كه در صورت مشاركت سرمايه گذاران مي تواند كمك بزرگي براي استان باشد.

وي در عين حال از شروع عمليات ساخت سه راه غيزانيه - هفتكل - باغملك با اولويت حد فاصل غيزانيه - هفتكل تا پايان امسال خبر داد و افزود: امسال همچنين 35كيلومتر از مسير شلمچه - خرمشهر - آبادان - ماهشهر - هنديجان به سمت بوشهر زير بار ترافيك مي رود.

وي توضيح داد: مجموع محور در حوزه خوزستان 190كيلومتر است و تاكنون 120كيلومتر آن زير ترافيك رفته كه به طور عمده مربوط به حد فاصل ماهشهر - هنديجان است.

خوزستان با برخورداري از پنج هزار و 150كيلومتر جاده ارتباطي و 11هزار كيلومتر راه روستايي از نظر طول راه ها رتبه پنجم كشور را داراست./ش/ن




برچسب ها: تخصیص ، 150 میلیارد ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.