عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پذیرش و یا عدم پذیرش پروتکل الحاقی در حوزه وظایف مجلس است و هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند در این حوزه اظهار نظر کند، گفت: امروز صحبت کردن در مورد پروتکل الحاقی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تاکنون عملکرد مثبتی از طرف مقابل در مذاکرات ندیده‌ایم.

"محمدحسن آصفری" نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با وزیر امور خارجه فنلاند مبنی بر پذیرش پیوست الحاقی توسط ایران در مقابل رفع تحریم‌ها اظهار داشت: پذیرش و یا عدم پذیرش پروتکل الحاقی در حوزه وظایف مجلس است و هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند در این حوزه اظهار نظر کند.

نماینده اراک و کمیجان تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها خواهان صحبت در خصوص پروتکل الحاقی هستند باید در ابتدا تحریم‌هایی که علیه ایران انجام داده‌اند را به طور کامل کنار بگذارند و اموالی که از ایران طی این سال‌ها بلوکه کرده‌اند را کاملا آزاد کنند.

وی در ادامه افزود: اگر آمریکایی‌ها شرایطی را که ذکر شد به صورت کامل اجرا کردند و تلاش آن‌ها را برای ایجاد اعتماد دیدیم بعد از آن موضوع پروتکل الحاقی را در مجلس طرح خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: امروز صحبت کردن در مورد پروتکل الحاقی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تاکنون عملکرد مثبتی از طرف مقابل در مذاکرات ندیده‌ایم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار