طلایی: اقدامات لازم در جهت فعال نمودن مساجد در طول شبانه روز صورت پذیرد/ مساجد باید به کارکرد اولیه خود بازگردند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه باز بودن مساجد تنها منحصر به زمان اقامه نماز شده است بهتر است اقدامات لازم در جهت فعال نمودن شبانه روزی مساجد صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مرتضی طلایی نایب رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر ضمن تبریک دهه کرامت و هفته جهانی مساجد اظهار داشت: یکی از اقدامات پسندیده‌ای که در شورای شهر توسط مدیریت شهری صورت پذیرفت برداشت دیوار‌های پارکها که بهتر است امروز نیز این همت را در جهت توسعه مساجد به عنوان یک نهاد تأثیر گذار به خرج دهیم تا مساجد به کارکرد اصلی خود بازگردند.

وی با بیان اینکه اکنون مساجد تنها برای اقامه نماز باز است و حتی در زمان نماز صبح نیز شاهد بسته بودن برخی از مساجد در زمان اقامه نماز صبح هستیم افزود: چه اشکال دارد که مساجد در طول شبانه روز باز باشد و امکان عبادت در تمامی ساعات فراهم شود.

نایب رئیس شورای شهر با بیان اینکه ممکن است عدم باز بودن مساجد در تمامی ساعات روز به دلیل مباحث مادی باشد ، تصریح کرد: با توجه به آمادگی مدیریت شهری جهت بازبودن و فعالیت مساجد در تمامی ساعات شبانه روز بهتر است اقدامات لازم در جهت اجرایی نمودن این عمل صورت پذیرد.

طلایی با تأکید بر اینکه ما در مساجد بزرگ شده‌ایم و مرکز رسیدگی به همه امور در زمانهای گذشته مساجد بوده اظهار داشت: بهتر است مدیریت شهری با همکاری سازمانهای متولی کارکرد مساجد را به حالت اولیه خود باز گردانند تا ضمن اینکه بتوانیم شهر را به حالت پویا نگه داریم این عمل به عنوان یک اقدام مثبت در کارنامه مدیریت شهری ثبت شود.

در ادامه تذکرات مرتضی طلایی ، مهدی چمران نیز با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های نوشت‌افزار با طراحی اسلامی ایرانی اظهار داشت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمن و تأثیرگذاری فرهنگی غربی از بدو کودکی این نمایشگاه‌ها هم از لحاظ کیفیت و قیمت و هم از لحاظ طراحی و گرافیک درسطح مناسبی بوده که باید از آن تقدیر گردد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: اکنون ، مساجد ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار