دستگاه قضایی عربستان سعودی، تصمیم گرفته است عالم برجسته شیعه این كشور به اشد مجازات محکوم کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبكه العالم، دستگاه قضایی عربستان سعودی، تصمیم گرفته است حكم خود علیه عالم برجسته شیعه این كشور، شیخ نمر باقر النمر را براساس درخواست دادستانی مبنی بر صدور حكم محاربه علیه ایشان صادر نماید.

 این تصمیم دستگاه قضایی عربستان، در حالی است كه نهادهای حقوقی و شخصیت های سیاسی و نهادهای دینی دادگاهی كردن شیخ نمر را یك قضیه سیاسی دانسته و خواستار آزادی وی شده اند.

"صادق الجبران"، وكیل شیخ النمر، درباره جلسه روز دوشنبه دادگاه گفت: امكان درخواست تجدیدنظر یا دفاع پایان یافته است و احتمالا جلسه آینده، حكم دادگاه صادر می شود.

به گفته الجبران، جلسه آینده دادگاه 16 سپتامبر برگزار خواهد شد.

شیخ نمر باقر النمر، عالم شیعه عربستانی با انتقاد از نظام آل سعود، خواستار آزادی بیان و انجام تغییرات سیاسی در این كشور برای دادن نقش بیشتر به مردم در حاكمیت است.

از سوی دیگر، دادگاه تجدیدنظر عربستان، حكم صادر شده علیه "رائف بدوی" فعال عربستانی مبنی بر محكومیت وی به 10 سال زندان و 100 ضربه شلاق و پرداخت 200 هزار دلار جریمه را تأیید كرد. منابع عربستانی اتهام بدوی را كه از ماه ژوئن سال 2012 در زندان به سر می برد، انتقاد از نقش نهاد "امر به معروف و نهی از منكر" این كشور عنوان کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار