فرمانده ارتش فیجی امروز اعلام کرد تروریست‌های سوری که هفته گذشته دهها تن از صلحبان اهل فیجی را در جولان به اسارت گرفته اند ، خواستار حذف نام گروه خود از فهرست گروههای تروریستی و نیز دریافت دیه به ازای آن دسته از اعضای خود شده اند که در درگیری ها در منطقه کشته شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، به موجب این گزارش ژنرال "موزس تیکویتوگا" فرمانده ارتش فیجی در سووا اعلام کرد مذاکرات میان جبهه النصره وابسته به القاعده و تیم جدید مذاکره کننده سازمان ملل که هم اکنون در سوریه مستقر است ، افزایش یافته است.

تروریست‌ها محل نگهداری نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل را افشا نکرده اند ولی تاکید دارند حال این افراد خوب است و از آنها به خوبی مراقبت می شود و اطمینان داده اند گروگانها را از منطقه جنگی خارج کرده اند . 

دیروز درگیریهای شدیدی میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در نزدیکی محل اسارت 45 نیروی پاسدار صلح  درگرفت و در این میان دهها تن دیگر از نیروهای کلاه آبی سازمان ملل که از اتباع فیلیپین بودند موفق شدند از محاصره شورشیان در منطقه فرار کنند .

بیش از 70 فیلیپینی دو روز بود که در  بلندی های جولان تحت محاصره تروریست‌ها قرار داشتند . 

فرمانده ارتش فیجی اعلام کرد این گروه خواستار دریافت دیه به ازای سه عضوی هستند که در رویارویی با پاسداران صلح سازمان ملل در جولان کشته شده اند . 

نیروهای پاسدارصلح سازمان ملل مستقر بلندیهای جولان شامل نظامیان هند ،ایرلند ، نپال ، هلند ، فیجی و فیلیپین می شود . فیلیپین قرار است نیروهای خود را از جولان خارج کند . پیشتر اتریش ،‌ ژاپن و کرواسی نیز به علت وخامت اوضاع امنیتی و جنگ داخلی در سوریه نیروهای خود را از بلندی های جولان خارج کرده بودند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار