زنجان/

90 درصد آب زنجان در بخش کشاورزی مصرف می شود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان گفت : 90 درصد آب این استان در بخش کشاورزی مصرف می شود و راندمان مصرف در این بخش در حد قابل قبولی نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته دولت با اشاره به برنامه راهبردی توسعه بخش آب و کشاورزی گفت: با تشکیل جلسات متعدد کارشناسی ، مدیریتی در حوزه مدیریت عالی استان و با 1400 نفر ساعت کار کارشناسی برنامه راهبردی توسعه بخش آب کشاورزی تدوین شد.

گرانمایه افزود :نتیجه این جلسات در همایش پنجم شهریورماه که با حضور صاحب نظران و کارشناسان آب و کشاورزی در سالن زیتون جهاد کشاورزی استان برگزار شد ،ارایه گردید.

وی ادامه داد :3 نفر از مدیران ارشد شرکت آب منطقه ای زنجان با عضویت در اتاق فکر آب و کشاورزی در تدوین برنامه مشارکتی و جهت ارایه نظرات کارشناسی حضور داشته اند.

حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان تصریح کرد :در راستای عمل به شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، خدمات لازم در زمینه منابع آبی از حیث کارشناسی در بخش آب ،کار سنجی شده و توان کارشناسی شهرستانهای هفت گانه برای ارائه خدمات به مشترکین سنجیده شده است.

این مقام مسئول افزود:در همین رابطه بررسی دقیق منابع انسانی و تجهیزات فنی لازم برای تحقق هدف به انجام رسیده و پایش عملکرد ماهانه در حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری نیز برنامه ریزی شده است

گرانمایه با بیان اینکه حدود 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود اضافه کرد:راندمان مصرف دراین بخش در حد قابل قبول نیست.

وی از عموم مردم استان بویژه از کشاورزان و مشترکین کشاورزی خواست که در مصرف آب بویژه آب کشاورزی صرفه جویی نمایند و از روشهای نوین آبیاری بویژه آبیاری ، قطره ای ، اصلاح الگوی کشت و مصرف آب براساس توصیه های کارشناسان کشاورزی برای بهبود فرآیند محصولات تولیدی و کاهش آب مصرفی استفاده نمایند تا بصورت پایدار از آب سالم ، مطمئن و دائمی بهره مند باشند.


 
برچسب ها: زنجان ، کشاورزی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.