بیماری های قلبی؛ یک خاطره دردناک برای بیماران سنگ کلیه!

بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد سنگ کلیه ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، یک مطالعه جدید که در مجله آمریکایی بیماری های کلیه منتشر شده نشان می دهد سنگ کلیه خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیه را افزایش می دهد خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی را افزایش می دهد.

نتایج
مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به سنگ کلیه در معرض خطر 19٪ بالاتر از بیماری عروق کرونر قلب و خطر ابتلا به 40 درصد بالاتر از سکته مغزی می باشند.

کلسیم، اگزالات، سیستین، فسفات، گزانتین و سنگ کلیه تجمع مواد شیمیایی در کلیه است که تبدیل شدن به یک توده سخت است. به طور معمول، این مواد از بدن از طریق ادرار دفع می شود اما اگر مایعات کافی در بدن وجود نداشته باشد این مواد سخت از بدن دفع می شوند

تعداد افراد مبتلا به سنگ کلیه در ایالات متحده به طور پیوسته  بیش از 3 دهه افزایش یافته است و مطالعات نشان می دهد 1 در هر 10 نفر مبتلا به سنگ دچار خطر سکته قلبی می شوند.

زنان مبتلا به سنگ کلیه در معرض خطر CHD بالاتر از مردان  قرار دارند اط این رو آزمایشات منظم در افراد دارای سنگ کلیه ضروری است.
 
این یافته ها همچنین نشان می دهد که افراد با تغییرات در شیوه زندگی  می توانند خطر ابتلا به سنگ کلیه و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.