اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از یک سال حضور در شورا از پرحاشیه‌ترین موضوعات شورای چهارم گفتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یک سالگی شورای چهارم را پشت سرگذاشتیم واین بهانه ای برای گفتگو بااعضای شورای شهر شد .


مهدی چمران
رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که حاشیه ساز ترین موضوع مطرح شده در  شورای چهارم چه بوده است اظهار داشت:‌ شاید حادثه خیابان جمهوری به عنوان حاشیه سازترین موضوع در یک سال گذشته باشد.




‌وی در پاسخ به سوال دیگری که وقت گیرترین مصوبه شورا مرتبط با چه موضوعی بوده است، از تدوین برنامه پنجم و نیز بودجه به ترتیت به عنوان زمان برترین اقدامات شورا در دوره چهارم یاد کرد و افزود: البته برنامه پنجم در اردیبهشت ماه آخرین سال فعالیت شورای سوم آماده بود و عدم ارائه آن تنها به دلیل پیشنهاد اعضا مبنی بر واگذاری تصویب این موضوع به شورا و شهرداری آینده بود چرا که اعضا بر این عقیده بودند که اگر این موضوع مرتبط با شورا و شهرداری است بهتر است خودشان در تصویب آن مؤثر باشند.

رئیس شورای شهر در ادامه با بیان این که نمی‌دانم این ایده خوبی بود یا خیر آن را به طور کلی خوب عنوان کرد و گفت: چرا که هم شورا جدید را از ابتدا با درگیر نمودن در مسائل وارد کوران کار نمود و هم وقت زیادی را صرف آن نمودیم.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در واقع حاشیه زمانی به وجود آمده که فضای کار خارج و فضای سیاسی بر فضای شورا غالب شده اظهار داشت: در واقع هر زمان که شورا متأثر از فضای سیاسی رفتار نموده حاشیه نیز به دنبالش ایجاد شده که نمونه بارز آن آتش سوزی خیابان جمهوری،مرگ مرحوم چراغی کارگر خدماتی،سوالات اعضا در خصوص بوستان مادر و یا مباحث مربوط به کمیته تخصیص بوده است.



وی با عنوان این که هر چند در تمامی این موارد رئیس شورا می‌توانست فضا را به گونه‌ای اداره نماید که فضای سیاسی غالب نشود افزود: علی رغم برخی از قضاوت‌هایی که از بیرون نسبت  به سیاسی بودن شورای چهار مطرح می‌شود،این شورا تنها از بیرون از دید برخی از افراد سیاسی است و برخی از بیرون می‌خواهند شورا را سیاسی کنند در حالی که از درون شورا، اصلی ترین دغدغه تمامی اعضا کار و خدمت به شهروندان و اداره بهتر شهر  است.

وی در خصوص وقت گیر ترین مصوبه نیز از برنامه 5ساله دوم به عنوان وقت‌گیرترین مصوبه شورای چهارم یاد کرد و افزود: هرچند مصوبات را باید به میزان ارزش و اهمیت آن سنجید و برای آن زمان گذاشت اما اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که اگر چند بار دیگر هم برای آن زمان بگذاریم ارزشمند است.

وی از بودجه سال93 به  عنوان یکی دیگر از مصوباتی که در شورا زمان بیشتری را به خود اختصاص داده نام برد و اظهار داشت: وقتگیر بودن در معنای واقعی در واقع اختصاص زمان بیشتر به مصوباتی بوده که علی رغم اهمیت کمتری زمان بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. به طوریکه در طرح‌های یک فوریتی و دوفوریتی‌ علی رغم آن که در آئین نامه شورا نیز در خصوص صحبت یکی دو نفر موافق و مخالف در خصوص مصوبات قبل از رای گیری اشاره شده اما گاه اختصاص زمان زیاد به موضوعات و پرداختن به متن به جای موضوع سبب صرف زمان زیادی شده که نیاز نبوده است.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر از برنامه تدوین5 ساله به عنوان وقت گیرترین مصوبه باید کردو گفت:‌چرا که آن چه شهرداری پیشنهاد داده بود با آن چه شورا ارائه کرد از تفاوت زیادی برخوردار بود و انجام اقدامات جدید در خصوص آن سبب صرف زمان بسیاری از سوی اعضا گردید.





ابوالفضل قناعتی سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این که پر حاشیه ترین موضوعات در سال اول شورای چهارم مربوط به مباحث کاری و جریانی بوده است از انتخاب شهردار و ریاست شورا  به عنوان پرحاشیه ترین موضوع شورای چهارم نام برد و افزود:‌ مسائل ایجاد شده در خصوص حادثه خیابان جمهوری نیز از مهمترین حاشیه‌های مرتبط با مباحث کاری شورا بوده است.



وی تصریح کرد: تدوین برنامه پنج ساله دوم نیز وقت گیرترین مصوبه شورا در طول یک سال گذشته برای اعضا مطرح است.

محمدمهدی تندگویان عضو کمیسیون و نظارت و حقوقی شورای شهر نیزپر حاشیه‌ترین موضوعات شورای چهارم را در خصوص برج ایران زمین و حادثه خیابان جمهوری عنوان نمود و اظهار داشت: موضوع اصلاح مصوبه شورای عالی شهر سازی که مربوط به زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد و دوره قبل شورا بوده تمام وقت شورا را در این یک سال به خود اختصاص داد.




پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: پر حاشیه ترین موضوع که ماه پایانی شورا مطرح شد و هنوز هم ادامه دارد قرار دادن ناظرین بر روزنامه همشهری بوده ضمن این  که از تدوین برنامه پنج ساله دوم نیز می‌توان به عنوان زمان برترین مصوبه شورای در طول یک سال گذشته نام برد.





مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی و نام گذاری شورای شهر اظهار داشت: شیوه تکریم مقام زن که شاید به غلط تفکیک جنسیتی لقب گرفت. یکی از مواردی بود که متأسفانه در شورای شهر با حاشیه‌هایی توأم گردید علی رغم این تدبیر شهردار تهران مورد تقدیر بیش از 200نفر از نمایندگان مجلس و ائمه جماعات شد.





وی با بیان این که بخشی از دوم خردادی‌های شورا با تعابیر بسیار زشت از این عمل ارزشمند یاد کردند اظهار داشت: یکی از دو نفر از اعضای شورا این عمل را با عمل داعش و طالبان مقایسه نمودند و حتی یک  نفر دیگر از این اعضا نیز با اهانت در صحن شورا می‌گفت که وظیفه شهرداری تفکیک زباله است نه تفکیک جنسیتی که البته هر چند با الفاظ سخیفی از این کار ارزشمند یاد کردند ولی در جامعه اثر نکرد.

دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا شهر با بیان این که به نظر می آید موضوع چالشی داشته باشیم روند یک ساله را عادی عنوان نمود و افزود: تدوین برنامه پنج ساله دوم از زمان برترین مصوبات یک سال گذشته شورای شهر بوده است.



اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا شهر از انتخابات هیئت رئیسه به عنوان پر حاشیه ترین موضوع شورای شهر نام برد و ادامه داد:‌تدوین برنامه پنج ساله و  اختصاص حدود3ماه زمان به آن ازجمله وقت گیرترین مصوبات شورای چهارم بوده چرا که هرچه صحیح تر انجام شود اقدامات پس از آن بهتر خواهد بود.



وی تصریح کرد: تصویب بودجه سال93 شهرداری نیز دومین مصوبه زمان بر شورا بوده است.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست پر حاشیه‌ترین مسئله شورای چهارم را در خصوص انتخاب شهردار در بدو فعالیت شورا دانست  وگفت: در واقع پر حاشیه ترین موضوع شورا اولین حاشیه‌ای بود که اتفاق افتاد.



وی ادامه  داد: تدوین برنامه پنج ساله دوم را وقتگیرترین مصوبه شورا در طول یک سال گذشته بوده است.

احمد حکیمی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان این  که پر حاشیه‌ترین موضوع مرتبط با آتش سوزی خیابان جمهوری و نیز مرگ علی چراغی کارگر خدمات شهری بوده است افزود: وقت گیرترین موضوع مربوط به برنامه به پنج سال دوم شهرداری بوده است.




غلامرضا انصاری 
عضو کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر نیز همانند برخی دیگر از اعضا از انتخاب شهردار به عنوان پر حاشیه ترین موضوع شورای چهارم نام برد و ادامه می‌دهد: تدوین برنامه پنج ساله شورا موضوعی بود که جهت اهمیت بیشتر نسبت به سایر مصوبات زمان بیشتری را به خود اختصاص داد.




گزارش از بابارشانی/

انتهای پیام/
برچسب ها: گزارش ، شورا ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار