رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "حساسیت های پوستی" را اينجا بخوانيد (قسمت دوم)

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصصین پوست و مو" پاسخ داده شده است.

گروه کلینیک باشگاه خبرنگاران  بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "حساسیت های پوستی" كه توسط دکتر داوودی و امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:


***امیر حسین

پاسخ: مهمترین کار این که روی قوزک فشار نیارید و به آن شکل ننشیند هم کرم روشن کننده و نرم کننده استفاده کند.

***محمد مهدی

جوش باید درمان شود به پزشک مراجعه کند 6 تا 8 ماه دارو مصرف کند.

***بدون نام

این حتما باید نمونه برداری شود اگر سوریاتیسم باشد باید کنار بیاید اگر غیر این بیماری باشد باید علاج شود.

***احمد زاده 

تشخیص کهیر است و به درمان طولانی مدت احتیاج دارد و شاید لازم باشد چندین ماه تحت درمان باشد ولی در نهایت چنان‌چه درمان نشود نیاز به نمونه‌برداری دارد.

 
***سینا

در ابتدا باید درمان شود تا مانع جوش زدن شویم و پس از درمان جوش برای جای جوش از کرم‌های لایه‌بردار، لیزر و میکرودرم‌ابروژن که در هر فرد متفاوت است انجام می‌شود.

 
***رضا

متاسفانه درمان قطعی ندارد ولی در مورد درمانهای کلی می‌توان دارو‌های موضعی، خوراکی، تزریقی و یا نور درمانی را نام برد، که معمولا دارو های موضعی برای موارد ضعیف‌تر  و خوراکی، نور درمانی و تزریقی برای درمانهای وسیع‌تر انجام می‌شود.

 
***میلاد

کهیر یک واکنش افزایش حساسیت است، ولی اگر قطعا به دلیل مصرف تخم‌مرغ است توصیه می‌شود که آن را به مدت طولانی حذف کند و پس از مدتی به مقدار کم‌تر و تدریجی استفاده کند.

 
***ابوالفضل

درمان ترکیباتی به نام تر‌وتینوئین است که به مدت 4 الی 6 ماه و گاهی تا 9 ماه باید استفاده شود، البته با توجه به اینکه ممکن است کمی پوست را ‌ملتحب کند،بین 1 تا 3 بار در هفته و بسته به میزان حساسیت پوست تحمل فرد توصیه شود.

 
***حجت

به هیچ وجه رنگ پوست را نمی‌توان تغییر داد چرا‌که بستگی به ژنتیک دارد، ولی با دارو‌ها و لایه بردار‌ها می‌شود پوست را شفاف تر کرد که با تغییر رنگ پوست کاملا تفاوت دارد.

 
***امیر

در ‌مواردی که با دارو درمان نشود باید نمونه برداری شود ولی احتمالا اگز‌مای پوستی ناشی از قارچ هم می‌تواند باشد.

 
***سید مهدی  

برخی از کودکان واکنش شدیدی به گزش دارند که باعث تشدید آن می شود، این کودکان هرچه بزرگتر شوند به تدریج خوب می شوند ولی از اسپپره‌مهای دافع حشره که برای بدن کودکان موجود است می توان استفاده کرد.


***مهسا

بیماری قارچ به نظر می رسد در صورتیکه داروی مالیدنی برای این بیماری کافی نبود از داروی خوراکی استفاده کنند و آزمایش تشخیص قارچی بدهند.

 
***ندا


خشکی پوست، خطوط پوستی را بیشتر نشان می دهد و آن را چروک واقعی نمی‌توان دانست باید کرم مرطوب کننده را پس از مرطوب و خشک کردن پوست با  حوله استفاده کنند.

 
***کاظم

در دهه اول از کرم‌های ضد آفتاب برای دست و صورت استفاده کنند گاهی اوقات از دارو‌هایی که پوست را نسبت به آفتاب مقاوم می کنند مانند ویتامین c وe و بتامتاکاروبل استفاده می‌شود آزمایش و بررسی خونی برای علت حساسیت پوست لازم است.

 
***سام

عوارض آفتاب زود‌رس و کوتاه مدت است که به شکل آفتاب سوختگی و تاول خود را نشان می دهد و در دراز مدت سبب ایجاد لکه‌های پوستی و سرطان پوست می شود حتما از ضد آفتاب استفاده کنند.

 
***ناشناس

مشکل وی بیماری دما سس است که در پوست‌های چرب خود را نشان می دهد در بحران روحی و مشغله کاری بدتر می‌شود و با آرامش فکری و روحی فرد از بین می‌رود.

 
***حامد

به نظر می‌آید بیماری وی خارش عصبی است این بیماری به درمان چند ماهه و طولانی مدت نیاز دارد ممکن است برای درمان این بیماری از تزریق درون ضایعه استفاده شود معاینه متخصص برای وی لازم است.

 
***خدیجه

به دلیل آنکه بعضی لکه‌های پوستی در قسمت عمیق پوست است درمان‌های دارویی موثر نباشد در صورت بر طرف نشدن بیماری با دارو از لیزر استفاده شود.

 
***کاظم

بهتر است توسط پزشک معاینه شوند بیماری پوستی گال است که با دارو بهبود می‌یابد.

 
***محمد

روش خاصی ندارد روزی 2 بار از صابون مخصوص پوست چرب استفاده کنند بعضی جای جوش‌ها به صورت چاله و‌چوله است که با لیزر از بین می‌رود در صورتیکه جای جوش به صورت لک قهوه‌ای رنگ باشد دارو‌های مالیدنی جواب می‌دهد.


انتهای پیام/ 
برچسب ها: سوال ، دوم ، پوست ، کلینیک ، دکتر ، دارو ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۵:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
مانند عکس دست و پاهام خون زیر میندازدمیخواستم بدونم بآید چیکار کنم تا درست شود
آخرین اخبار