عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس

بدحساب‌ها از سیستم بانکی حذف خواهند شد

مصباحی مقدم گفت: تمام حساب‌های بانکی نشان از این دارد که هیچ یک از بانکها زیانده نیستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در حاشیه بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: شورای فقهی بانک مرکزی تشکیل شده و در حال بررسی موردی نحوه عملیات بانکها و رصد ایرادات و مشکلات آنها جهت اصلاح می‌باشد که نشان از پیشرفت ما در رسیدن به اهدافمان می‌باشد.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: تمام حساب‌های بانکی نشان از این دارد که هیچ یک از بانکها زیانده نیستند در صورتی که در واقعیت اقتصاد بنگاه‌ها زیان می‌کنند.


وی افزود : راه حل اصلاح روش‌ها برای آیین‌نامه‌ها است که امیدواریم این کار انجام شود. نگرانی در سیستم بانکی وجود دارد که شامل اطلاعات نا متقارن می‌شود.


مصباحی در ادامه گفت: مشتریانی که بعنوان عقود مشارکتی وارد می‌شوند اطلاعات را بصورت دقیق در اختیار بانک نمی‌گذارد که خود این موضوع راه‌حل خاصی خود را دارد و می‌توان با استفاده از تجربیات گذشته اطلاعات مشتریان را بطور دقیق دریافت و در اختیار بانکها قرار داده شود تا سود و. زیان آنها مشخص شود.  


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در اداه افزود: مشکلاتی که الان داریم غیر قابل انکار نیست اما برای حل این مشکلات و حتی کم کردن در بازپرداخت بدهی‌ها روش‌هایی وجود دارد که رتبه‌بندی مشتریان یکی از این موارد است که می‌تواند کمک کند به اینکه کسانی که یکبار بدون دلیل نکول کرده‌اند در بازپرداخت بدهی‌هایشان دیگر اقدام نکنند و بدحساب تلقی شوند.


وی در پایان گفت: سیستم بانکی برای آنها قفل می‌شود و در اینصورت خوش حسابها تشویق و بدحسابها از سیستم بانکی حذف خواهند شد.


انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: بانکداری ، سیستم ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار