افتتاح مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه فلوریدا

یک مرکز مطالعات اسلامی با هدف مطالعه، تحقیق و پژوهش در مورد دینی که سریع‌ترین رشد را در جهان دارد، در دانشگاه فلوریدای آمریکا افتتاح می‌شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مسئولان دانشگاه فلوریدا پیش‌تر با راه‌اندازی مرکز مطالعات اسلامی در این دانشگاه موافقت کرده‌اند و اعلام رسمی افتتاح این مرکز، پس از نشست این هفته اعضای هیئت امنای دانشگاه انجام خواهد شد.

مسئولان مرکز مطالعات آفریقایی و گروه ادیان دانشگاه فلوریدا یک سال است که برای راه‌اندازی این مرکز تلاش می‌کنند.

مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه فلوریدا با همکاری گروه‌های علوم سیاسی، تاریخ، انسان‌شناسی، زبان‌ها، ادبیات و فرهنگ این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

مراسم رسمی افتتاح این مرکز 27 و 28 شهریورماه با برپایی همایش «اسلام جهانی و تلاش برای فضای عمومی» برگزار خواهد شد.

در این مراسم، جان اسپوزیتو، استاد ادیان دانشگاه جورج‌تاون آمریکا و مدیر و مؤسس مرکز تفاهم اسلامی ـ مسیحی این دانشگاه سخنرانی خواهد کرد.

«ترجه استبو»، استادیار مرکز مطالعات آفریقایی و گروه ادیان دانشگاه فلوریدا در این‌باره گفت: با توجه به اینکه اسلام دومین دین بزرگ جهان و سریع‌ترین دین در حال رشد در جهان است و یک میلیارد و ششصد میلیون نفر پیرو دارد، راه‌اندازی مرکز مطالعات اسلامی ضروری به نظر می‌رسید.

وی افزود: این مرکز به پژوهش در زمینه اسلام در متن جامعه جهانی و ارائه دوره‌های تخصصی متعدد در این زمینه اختصاص خواهد داشت.

استبو همچنین گفت: امروز نیاز مبرمی برای شناخت عمیق‌تر و جامع‌تر تنوع غنی اسلام و همچنین پویایی پیچیده اسلام معاصر وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که این مرکز، دوره‌های مطالعات جهانی اسلام را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار کند./NBC Miami
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار