عطایی: با تاکتیک‌های سرعتی، استرس بازی با آمریکا کم می‌شود

بهروز عطایی، مربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان گفت: ما برابر ایتالیا پیش بینی بازی سخت و سنگین را داشتیم.

بهروز عطایی سرمربی تیم والیبال متین ورامین در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به این که تیم ما سفر طولانی به آمریکا داشت برخی ملی پوشان از این اردو ابراز خستگی می‌کردند ولی من فکر می‌کنم تصمیم مسئولان فدراسیون در این خصوص حرفه‌ای و قابل قبول بود. ملی پوشان ایران در دیدار مقابل ایتالیا شروع خوبی داشتند و تا کتیک‌ها را به نحو مطلوب اجرا کردند.

وی گفت: ایتالیا در این دیدار تحت تاثیر و فشار روحی تیم ایران قرار گرفتیم بر خلاف برخی اظهارنظرها که می‌گویند ایتالیا خوب کار نکرد اعتقادی به این مسأله ندارم. معتقدم که عملکرد ضعیف ایتالیا به خاطر فشاری بود که از سوی ملی پوشان ایران به آن‌ها وارد می‌شد. بازیکنان ما آن‌ها را از مدار جریان بازی خارج کردند و در تمام ابعاد مسلط بودند.

عطایی گفت: ملی پوشان ایران هماهنگ بازی کرده و سعی داشتند در تمامی ست‌ها از پوئن پنج به بعد، اختلاف امتیاز خود را با حریف افزایش دهند این مسأله بار روانی برای حریف همراه داشت تیم ما در مقابل ایتالیا مسلط کار کرد یکی از ویژگی‌های ما ایرانی‌ها این است که از ادامه کار نگرانیم.

مربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه گفت: بازیکنان ما بسیار خوب کار کردند چون قدرت ریسک پذیری آن‌ها بالا بود. ما سرویس هم خراب کردیم ولی ملی‌پوشان به این باور رسیدند که کار پرخطر خرابی هم همراه دارد پس اشتباهات باعث دلسرد شدن آن‌ها نشد. ملی پوشان تاثیرگذار ایتالیا توسط مهره‌های کلیدی ایران از مدار بازی خارج شدند. تیم ایتالیا در مقابل ایران عصبی کار کرد، فشار روحی و روانی روی بازیکنان این تیم بسیار زیاد بود.

عطایی گفت: این که ما توانستیم ایتالیا را شکست دهیم به معنای این نیست که ساختار والیبال ما از ایتالیا بهتر است به والیبال ایتالیا در طول سال حدود 70 الی 80 میلیون دلار بودجه تعلق می‌گیرد که این مبلغ برای رسیدن به رشد قابل قبول است. آن‌ها سال‌هاست که در والیبال دنیا حکومت می‌کنند ولی ما به نسل طلایی برخوردیم و به خوبی ان‌ها در حال حاضر مدیریت می‌شوند والیبال پرقدرتی داریم مقابل هر تیمی قد علم می‌کند ولی ما مقابل تیمهای مطرح تاکنون نمودار سینوسی داشتیم و در مواقع حساس کیفیت قابل قبولی نمی‌دهیم بر خلاف روسیه، برزیل و ایتالیا. به طور کلی برنامه‌ریزی آنها با ما فرق می‌کند آنها در تنظیم برنامه‌های خود به مسائل ریزتر و دقیق‌تر می‌پردازند.

وی گفت: ما فرصت و توانمندی داریم ولی بهره‌برداری مطلوبی از آن نداریم در چگونگی بهره‌برداری از این پتانسیلها کادر فنی و مربی نقش قابل توجهی دارد.

بهروز عطایی در ادامه خاطر نشان کرد: مسابقات قهرمانی جهان یکی از سخت‌ترین و معتبرترین مسابقاتی است که در سطح دنیا برگزار می‌شود. اگر جامعه والیبال و مردم تا حدودی توقعات غیر متعارف از والیبال نداشته باشند، به طور حتم ملی‌پوان عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارد مردم به صرف این که در لیگ جهانی جزو 4 تیم برتر شده‌ایم نباید از ملی‌پوشان در این مسابقات هم توقع راهیابی تیم ملی به فینال را رده‌بندی را داشته باشند همین که تیم از گروه خود صعود کند و یا در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرد به معنای آن است که نتیجه قابل قبولی را به دست آورده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تیم آمریکا موفق به شکست ایتالیا شود چون در صورت باخت احتمالی ایران مقابل آمریکا ما با حداکثر یک باخت به
مرحله دوم صعود می‌کنیم.

وی در خصوص وضعیت تیم ملی آمریکا اظهار داشت: آمریکا مدرنترین تیم دنیاست برزیل و روسیه هم جزو برترینهای جهان هستند ولی آمریکا بر اساس هر بازی برنامه خاص خود را دارد از آنجایی که همه مربیان وابسته بازیکنان خود هستند به نظر من بهترینهای جهان والیبال در این تیم حضور دارند.

در بازی مقابل آمریکا شاید ذهنیت بازیکنان تیم ایران مقابل حریف کم بیاورد اگر تیم بیرونی درونی را حمایت کند. به طور حتم مقابل آمریکا نتیجه خوبی را کسب خواهیم کرد.

وی گفت: اگر سرعت خود را در اجرایی تاکتیک بالا ببریم استرس از بازیکنان دور می‌شود و موفق به کسب امتیاز خواهد شد لازمه این مساله هم داشتن دریافت اولهای قدرتمند و قابل قبول است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عطایی ، مربی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار