سمنان/

اجرای بیش از 18 هزار هکتار اراضی استان سمنان به سامانه نوین آبیاری

690 هکتار از اراضی استان سمنان امسال به سامانه های نوین آبیاری مجهز می شود که برای اجرای سامانه تحت فشار قطره ای به ازای هر هکتار 56 میلیون ریال اعتباربلاعوض دولتی تخصیص می یابد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای سامانه های نوین آبیاری در بیش از 18 هزار از باغ ها و مزارع این استان خبر داد.
مجیدرضا افشاریان افزود: 690 هکتار از اراضی استان سمنان امسال به سامانه های نوین آبیاری مجهز می شود که برای اجرای سامانه تحت فشار قطره ای به ازای هر هکتار 56 میلیون ریال اعتباربلاعوض دولتی تخصیص می یابد.
وی بیان کرد: برای اجرای تعهد سال جاری و توسعه روش های آبیاری تحت فشار 35 میلیارد و 680 میلیون ریال از محل کمک های بلاعوض فنی و اعتباری هزینه و بخشی از هزینه ها نیز از سوی بهره برداران تامین می شود.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: امسال تاکنون اجرای 375 هکتار طرح آبیاری تحت فشار تصویب و صاحبان طرح برای دریافت اعتبار به صندوق معرفی شدند.
وی گفت: برای عملیات تجهیز باغ ها و مزارع به سامانه های نوین در 370 هکتار از این اراضی پیمانکار نیز انتخاب شده است.
استان سمنان دارای قریب 200 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است و سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.