حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری:

واردات خودروهای لوکس خلاف منافع ملی و اقتصاد مقاومتی است

رئیس دیوان عدالت اداری از موج فزاینده تجمل‌گرایی و واردات خودروهای لوكس به کشور انتقاد کرد و آن را خلاف آموزه‌های دينی، منافع ملی و اقتصاد كشور در شرايط فعلی دانست.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "محمدجعفر منتظری" درجلسه دهم شهريورماه هيات عمومی ديوان ضمن تبريك ايام ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) و دهه كرامت، گفت: آنچه در ارتباط با ورود خودروهای گران قیمت و چندميليارد تومانی به کشور از رسانه‌ها منتشر می‌شود، شایسته نظام اسلامي و اقتصاد مقاومتی نیست.

وي افزود: در كشوری كه هنوز در آن برخي نيازمند حداقل‌ها هستند و تا اين اندازه مشكلات اقتصادي در كشور وجود دارد، عده‌ای چنان گرفتار تجملات دنيا شده‌اند كه خودروهای چندميليارد تومانی وارد می‌كنند، خودروهايی كه حتی سازندگانشان نيز از آن استفاده نمی‌كنند.

رئيس ديوان عدالت اداری به واريز سخاوتمندانه دلارهای كشور به جيب اروپاييان اشاره كرد و ادامه داد: در حالی که برای ورود دلار حاصل از فروش نفت به کشور با مشکلات و محدودیت‌های عدیده‌ای از سوی غرب مواجهیم، عده‌ای سخاوتمندانه ميليون‌ها دلار را در دامن اروپايی‌ها می‌ريزند و لوكس‌ترين وسايل از جمله خودرو به كشور وارد می‌كنند.

وی اظهار داشت: البته ما منكر آرامش و فراهم كردن اسباب آسايش توسط مردم نيستيم و اسلام نيز بر اين موضوع تاكيد دارد ولی اسراف و تبذير و زياده‌روی نيز در اسلام محكوم است.

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظری با اشاره به اينكه با اين رفتارها از اسلام فاصله گرفته‌ايم، تصريح كرد: ما كه داعيه اسلامی بودن و اتصال به قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را داريم، بايد با افتخار اين وابستگی را حفظ كنيم و به تذكرات و فرامين آن نيز پايبند باشيم.

وی همچنین رشد بی‌ضابطه واسطه‌گری را يكي از دلايل ثروت‌اندوزی نامشروع و انباشت آن دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال در حالی كه كشاورزان ما با رنجی كه می‌كشند، محصولات خود را با كم‌ترين قيمت می‌فروشند، محصولات با چندين برابر قيمت به دست مصرف‌كننده می‌رسد و سود اصلی به جيب دلال و واسطه می‌رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار