همایش بین المللی سفیران کریمه از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و با همکاری مجمع جهان اهل بیت (ع) و مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی با هدف ترویج فرهنگ فاطمی با محوریت حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ همایش بین المللی سفیران کریمه از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و با همکاری مجمع جهان اهل بیت (ع) و مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی با هدف ترویج فرهنگ فاطمی با محوریت حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در ابتدای نشست تخصصی این همایش حجت الاسلام والمسلمین عبدی نویسنده کتاب دُرّ عصمت با اشاره به جایگاه حضرت معصومه (س) اظهار کرد: کریمه اهل بیت (ع) دارای مقامت شفاعت است و ایشان در پیشگاه خداوند از منزلت بالایی برخوردار است، حضرت معصومه (س) تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) است و ایشان مقامی از مقام های عصمت را برخوردار است، البته عالی ترین مقام معصمت در نزد اهل بیت (ع) است.

وی تصریح کرد: خداوند به حضرت معصومه (س) توفیقات معنوی متعددی داد و زیارت نامه کریمه اهل بیت (ع) از امام رضا (ع) است، ماه ذی العقده ماهی است که سالروز میلاد امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراع (ع) در آن قرار دارد.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام و مسلمین محمد جواد طبسی با اشاره به ویژگی های شهر قم اظهار کرد: امروزه علوم اهل بیت (ع) از شهر قم به سایر نقاط جهان ارسال می شود و حوزه علمیه قم محل تحصیل بسیاری از پیروان اهل بیت (ع) از نقاط مختلف جهان است و آوازه حوزه قم در سراسر جهان پیچیده شده است.

استاد حوزه علمیه قم، شهر قم را براساس روایات پناهگاه مومنان در آخرالزمان دانست و افزود: ائمه معصومین (ع) در روایات به شیعیان توصیه کردند که در آخرالزمان برای در امان ماندن از فتنه ها به شهر قم بروند و از اهل بیت (ع) روایات متعددی در خصوص جایگاه قم نقل شده است.

طبسی با اشاره به ویژگی های آخرالزمان گفت: در روایات اهل بیت (ع) آمده است که مردم در آخرالزمان از راه درست منحرف می شوند و دین داری در آن دوره کار سختی است، قرآن در آن زمان مورد بی توجهی قرار می گیرد و مساجد هم خالی از نمازگزاران می شود و دین داران با مشکلات فراوانی مواجه می شوند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت پرداختن به  موضوع آخرالزمان بیان کرد: پرداختن به موضوع آخرالزمان در آثار تصویری اشکالی ندارد و ما می توانیم براساس روایات فیلم هایی را در خصوص آخرالزمان بسازیم، البته در آخرالزمان به روایت شیعه، امام زمان (عج) هم وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.