معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

فعالیت 110 هزار تعاونی در کشور/ارائه برنامه تخصیص بودجه بهینه بخش تعاون به مجلس

کلانتری گفت: برنامه‌هایی برای تخصیص بودجه بهینه به بخش تعاون در لایحه‌ی بودجه سال 94به مجلس ارائه و در دستور کار داریم و همچنین در بسته خروج از رکود هم به جایگاه تعاون توجه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،حمید کلانتری معاون تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشستی خبری جزئیات هفته تعاون را تشریح کرد.

وی با بیان اهمیت بخش تعاون در اقتصاد ملی گفت: تعاون یکی از 3 بخش مهم اقتصاد در کشور است که صراحتاً در اصول 43 و 44 قانون اساسی به آن اشاره شده و از این رو دولت وظیفه توسعه و گسترش تعاونی‌ها را در دستور کارقرارداده است.

وی گفت: سیاست‌های کلی اصل 44 که توسط مقام معظم رهبری بیان شده جایگاه قانونی تعاون را بدرستی مشخص می‌کند و این مهم گویای آن است که تعاون نیازمند سهم 25 درصدی از اقتصاد ملی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعاونی ها دارای دو بخش مهم هستند ادامه داد: تعاونی های سهام عدالت و تعاونی های سهامی عام قسمت اعظم تعاونی های کشور را به خود اختصاص می دهد که نشان می‌دهد تعاون می‌تواند نقش مهم در توسعه عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی ، کاهش تولید کننده و مصرف کننده، افزایش ارزش افزوده و حذف واسطه‌ها داشته باشد.

*110 هزار تعاونی فعال در کشور

کلانتری اظهار داشت: در حال حاضر 110 هزار تعاونی فعال در کشور داریم که این میزان 500 هزار نفر مدیر و عضو هیئت مدیره دارد.

این تعاونی‌ها ثبت شده ، شناسنامه دار و دارای مسئول است و که این امر نشان می‌دهد تعاون شبکه بزرگ اجتماعی و سرمایه‌ اقتصادی که در کشور 15 میلیون نفر عضو دارد.

وی اضافه کرد: از مجموع کل تعاونی ها موجود در کشور تعاونی مصرف فرهنگیان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده که در حال حاضر 1.5 میلیون نفر سهام دار و عضو دارد.

*7 برنامه وزارت تعاون در هفته تعاون 

معاون وزیر تعاون با توصیف 7 برنامه این وزارتخانه در هفته تعاون گفت: ترویج فرهنگ تعاون در کشور، توسعه مدیریت و منابع انسانی تعاونی ها، هم‌افزایی شبکه‌ای، تامین منابع مالی و مشوق برای تعاونی‌ها، تقویت هماهنگی‌های بین بخشی، توسعه بازار و برند تعاونی‌ها و تامین و توسعه نظارت بر تعاونی‌ها ، 7 برنامه مهم این وزارتخانه در هفته تعاون است.

وی ادامه داد: آشنایی جامعه با اهمیت بخش تعاون ، آموزش تعاونی‌ها، همکاری تعاونی ها با وزارتخانه های و دستگاههای مرتبط با تعاونی‌ها، نیازسنجی مالی تعاونی‌ها، و تنوع بخشی بر فعالیت ‌تعاونی‌ها در کشور و تقویت بخش صادرات تعاونی‌های تولیدی از اهداف مهم این وزارتخانه است.

*906 واحد تعاونی در هفته تعاون به بهره‌برداری می‌رسد

کلانتری با بیان اینکه در هفته تعاون واحدهای تعاونی به بهره برداری می‌رسد تاکید کرد: 906 واحد تعاونی با 64 هزار نفر عضو در هفته تعاون به خانواده تعاون اضافه می‌شوند.

وی تصریح کرد: براساس آمار استانی این میزان 51 هزار و 900 فرصت شغلی و 1840 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در خود را بوجود خواهد آورد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: از این میزان واحد تعاونی 149 واحد تعاونی کشاورزی، 186 واحد تعاونی  صنعتی، 6 واحد تعاونی معدنی، 22 واحد تعاونی فرش دستباف، 176 تعاونی خدماتی ، 338 واحد تعاونی مسکن و 4 واحد تعاونی های فعال در حوزه عمران خواهد بود.

*نهمین جشنواره سراسری تعاونی ها ی برتر در هفته تعاون

کلانتری با اشاره به قرارگیری در هفته تعاون گفت: دراین هفته با برگزاری نهمین جشنواره سراسری تعاونی های برتر فعال در حوزه کشاورزی، صنعتی، فرش، حمل و نقل، تعاونی‌های مالی و اعتباری، تعاونی‌های زنان، تعاونی های دانش بنیان، و تعاونی‌های کارآفرینی تقدیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این جشنوار ه از 21 تعاونی فعال از نظر کیفیت تولید و 5 تعاونی فعال در حوزه تداوم کاری و تداوم برتر تقدیر خواهد شد که این میزان از بین 10 هزار و 500 تعاونی که در شبکه تعاون به ثبت رسیده انتخاب شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: برنامه‌هایی برای تخصیص بودجه بهینه به بخش تعاون در لایحه‌ی بودجه سال  94به مجلس ارائه  و در دستور کار داریم و همچنین در بسته خروج از رکود هم به جایگاه تعاون توجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعاونی ، هفته ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار