کلانتری اعلام کرد

افتتاح 906 واحد تعاونی در هفته تعاون

معاون تعاون، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از افتتاح 906واحد تعاونی با 64هزار عضو در هفته تعاون خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید حمید کلانتری معاون تعاون، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری صبح امروز که در محل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ، گفت: 7 برنامه عمده به مناسبت هفته تعاون در دستور کار این معاونت قرار گرفته است که می‌تواند در کنار مشارکت و هم فکری سایر نهادها در اجرای سیاست های حوزه تعاون بسیار تأثیر گذار باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و منابع انسانی ، هم افزایی  شبکه‌ای ، تأمین منابع و مشوق‌ها ، همکاری و تقویت تعاملات بین بخشی و بین دستگاهی ، توسعه بازار و برند سازی و بحث تأمین و توسعه نظارت از عناوین مربوط به این هفته است.

وی در ادامه از افتتاح 906واحد تعاونی در این هفته خبر داد و افزود: با بهره برداری از 906واحد تعاونی که 64هزار عضو خواهد داشت 51هزار و 900نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و یک هزار و 840میلیارد تومان سرمایه گذاری را نیز در خود تأمین خواهد کرد.

کلانتری در ادامه  اظهار داشت: در مجموع این 906تعاونی،149تعاونی در بخش کشاورزی ، 186تعاونی در صنعت ، 6تعاونی معدنی ، 22تعاونی فرش ، 176تعاونی حوزه خدمات ، 338تعاونی مسکن ، و 4تعاونی عمرانی در حوزه فعالیت‌های  عمرانی است.

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به دیگر برنامه های این هفته نیز اشاره و تصریح کرد: در هفته تعاون امسال چند برنامه دیگر هم خواهیم داشت که از جمله این ها می‌توان به برگزاری نهمین جشنواره سراسری تعاونی‌های برتر در گرایش‌های مختلف نظیر حمل و نقل، مرزنشیانان، اعتبار، آموزشگاهی، زنان، اتحادیه‌ها، دانشگاهیان، کارآفرینی و فرش و...اشاره کرد. که در آن 24تعاونی برتر معرفی خواهند شد.

کلانتری ادامه داد: 21تعاونی آن به عنوان تعاونی ویژه بررسی می‌شوند. که از نظر کیفیت و رتبه پس از تعاونی‌های برتر قرار می‌گیرند همچنین 5تعاونی هم با عنوان تداوم برترین از میان 10500تعاونی معرفی خواهند شد.

کلانتری در خصوص شاخص‌های برتری این تعاونی‌ها نیز اظهار داشت: شاخص‌های برتری این تعاونی‌ها و 2بخش شاخص‌های عمومی و تخصصی است که از جمله شاخص‌های عمومی می‌توان به رشد عملکرد ، رشد تولید ، فعالیت‌های اقتصادی ، توانمندی مدیریت ، نوآوری و  ابتکار در فعالیت‌ها ، افزایش بهره‌وری و افزایش اشتغال اشاره کرد در خصوص شاخص های تخصصی نیز رعایت گرایش‌های تخصصی مورد توجه بوده است.

معاون تعاون و کار و رفاه  اجتماعی در پایان با اشاره به ضرورت بازسازی تعاونی های ضعیف خاطرنشان کرد: پالایش در بخش تعاون موجب می‌شود که تعاونی‌هایی که توان بازسازی ندارند خارج و یا به تعاونی‌های قوی تر بپیوندند. همچنین تعاوین‌های زیان دیده نیز باید با رفع مشکلاتشان حضوری دوباره و با انگیزه در عرصه فعالیت‌های اقتصادی پیدا کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعاونی ، کار ، صنعتی ، رفاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار