رضایی:مشکل بدهی همه عوامل کشتی را تحت الشعاع قرارداده است/توقعات نباید باعث افزایش استرس کشتی گیران شود

قائم مقام فدراسیون کشتی گفت: بدون شک بحث بدهی 10 میلیاردی مهم ترین دغدغه فدراسیون کشتی بوده و همه عوامل از جمله رئیس، کادر فنی، بازیکنان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، علیرضا رضایی قائم مقام فدارسیون کشتی در نشست خبری در خصوص مشکل اصلی این فدراسیون اظهار داشت: بدون شک در حال حاضر دغدغه اصلی فدراسیون کشتی بحث مالی است و به نظر من همه فدراسیون‌ها با چنین مشکلی روبرو هستند و به طور قطع باید چنین مشکلی حل شود تا از ورزشکاران توقع به جا داشته باشیم.
 
وی در ادامه افزود:اگر می‌خواهیم ورزشکاران افتخار آفرین باشند باید اصلی‌ترین مشکلات کشتیگیران را حل کنیم.
 
*** توقعات از ورزش کشتی بالا است

 
 رضایی در مورد کشتی و توقع از این رشته تصریح کرد: کشتی رشته اول کشورمان است و چون در گذشته مدال‌های زیادی کسب کرده به طور حتم متفاوت از سایر رشته‌های دیگر بوده  و توقعات مدال اوری از این رشته بالا است.
 
قائم مقام فدراسیون کشتی در خصوص بدهی فدراسیون کشتی تصریح کرد: بدون شک فدراسیون کشتی فشار زیادی را متحمل شده است که از گذشته متفاوت‌تر شده که می‌توان به اصلی‌ترین این مشکل یعنی بحث بدهی‌ها اشاره نمود.
 
وی ادامه داد: بدهی فدراسیون کشتی ده میلیارد تومان است و این مسئله مسئولان، کادر فنی و بازیکنان را تحت الشعاع قرار داده است و ما برای ورزشکاری که به اردو دعوت  می‌شوند صد هزار تومان در نظر گرفته‌ایم .
 
*** فدراسیون کشتی متمایز  از سایر فدراسیون‌ها است
 
 
 رضایی به تفاوت فدراسیون کشتی  با سایر فدراسیون‌ها اشاره و اذعان کرد: باید یاد آوری کنم هیچ فدراسیونی وجود ندارد که در تمامی رده‌ها اعم از جوانان، نوجوانان، امید و بزرگسالان مدال کسب کرده باشد و از این جهان فدراسیون کشتی متمایز از سایر فدراسیون‌ها است.
 
*** میزان حقوق کادر فنی کشتی مضحک و خنده دار است
 
 قائم مقام فدراسیون کشتی کشورمان در مورد حقوق و مزایای کادر فنی گفت: اگر در مورد میزان حقوق و مزایای کادر فنی صحبت شود شاید باور نکنید زیرا حقوق اینها بسیار کم بوده است میزان حقوق کادر فنی بسیار مضحک و خنده دار است باید شرایط را طوری در نظر بگیریم که زمینه قهرمانی و افتخار آفرینی را برقرار کنیم.
 
وی در خصوص برنامه‌های فدراسیون کشتی اظهار کرد: تیم ملی کشتی آزاد 14 شهریور عازم ازبکستان خواهد شد و دو روز بعد یعنی 16 شهریور کشتی فرهنگی نیز به این رقابت‌ها اعزام می‌شود و پس از بازگشت اول مهر تیم کشتی آزاد عازم کره جنوبی شده و دو روز بعد سوم مهر تیم کشتی فرهنگی عازم کره خواهد شد.
 
***برای مدال آوری برنامه‌های زیادی داریم
 
  رضایی بیان کرد: شما می‌بینید که ما فرصت زیادی نداریم ،یعنی پس از بازگشت از ازبکستان بلافاصله از فرودگاه به محل تمرین اردو رفته و ریکاوری و تمرینات سخت را شروع نماییم زیرا مردم از ما انتظار دارند و برنامه های ترکیبی زیادی داریم که در آسیا بتوانیم مدال آور باشیم و تمامی سعی و تلاشمان بر این است با کسب مدال دل مردم را شاد کنیم .
 
*** کشتی گیران به انگیزه بیشتری احتیاج دارند
 
 قائم مقام فدراسیون کشتی با اشاره به انگیزه ملی‌پوشان اضافه کرد: باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان انگیزه را در بین کشتی گیران ایجاد کنند و به لحاظ روانی بازیکنان را آماده و مهیا نمایند تا با اقتدار و کسب مدال از مسابقات به میهن برگردند.
 
 **تعصب ورزشکاران ایرانی مثال زدنی است
 
 وی ادامه داد: مهم ترین وظیفه وزارتخانه و کمیته آماده سازی بازیکنان از لحاظ روانی بوده است که البته ورزشکاران خود نیز تعصب دارند و تعصب  ورزشکاران ایرانی به طور قطع مثال زدنی است.
 
 رضایی به دیگر دغدغه ورزشکاران رشته کشتی پرداخت و عنوان کرد: دیگر دغدغه ورزشکاران تقارن مسابقات جهانی و آسیایی است به طوری که بسیار سخت است که در مدت 10 روز ریکاوری صورت گرفته و بازیکنان آماده یک مسابقه دیگر نشوند که البته پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.
 
قائم مقام فدراسیون کشتی افزود: در میان تیم‌ها کره به خاطر میزبانی از همه خطرناک‌تر است زیرا هم میزبان است و هم از حمایت تماشاگران کشور خود سود می‌برد.
 
** پیش‌بینی تب قهرمانی سخت است

وی در مورد پیش‌بینی قهرمان شدن در مسابقات اضافه کرد: من هیچ‌گونه پیش‌بینی را انجام نمی‌دهم زیرا پیش‌بینی بسیار سخت است و هیچ‌گونه قولی نمی‌دهم.
 
رضایی در پاسخ به سؤال آیا توقعات باعث استرس در بین بازیکنان خواهد شد؟! گفت: به طور قطع توقعات باعث استرس می شود ولی سعی می‌کنیم بازیکنان را به لحاظ روانی آماده مسابقات سازیم تا شاهد افتخارآفرینی باشیم.
 
** باید با ایجاد لابی در هیأت رئیسه فیلا پستی کسب کنیم


قائم مقام فدراسیون کشتی در خصوص انتخاب هیأت رئیسه FILA هم تصریح کرد: در واقع تمامی تلاش ما این بوده که در هیأت رئیسه فیلا پستی کسب کنیم لذا در این راستا امیررضا خادم را به عنوان نماینده در نظر داشتیم و اکنون فقط وی حضور دارد و هیچ کس خودش را برای این سمت کاندیدا نکرده است به نظر من باید با لابی و ارتباطات و حضور در هیأت رئیسه FILA بتوانیم از حق کشتی کشورمان دفاع کنیم فراموش نکنید کشورهایی که یک مدال نمی‌گیرند اما در هیأت رئیسه کاندیدا دارند و کشتی این گونه کشورها مطرح‌تر است.
 
وی در مورد کسب مقام در بازی‌‌های آسیایی هم عنوان کرد: ما سعی می‌کنیم در بازی‌های آسیایی بهترین مقام را کسب کنیم زیرا سطخ این گونه بازی‌ها و رنکینگ در سطح قاره آسیا برای ما مهم بوده است.
 
** بنا از بزرگان کشتی است و باید به این رشته کمک کند

رضایی در مورد وضعیت بنا هم تصریح کرد: به نظر من بنا خودش رفت و کسی وی را کنار نگذاشت بنا از احترام فراوانی برخوردار است و به نظر من بنا از بزرگ‌ترین افراد کشتی کشورمان بوده و می‌تواند به این رشته کمک شایانی کند در مورد پازاچ هم باید بگویم که وی تازه چهار ماه است که سرمربی کشتی ما بوده و باید به وی زمان بیشتری داده شود و هر کس که سرمربی تیم ملی است به طور قطع عملکرد وی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
** پیشکسوت‌ها سرمایه هر رشته ورزشی هستند

قائم مقام فدراسیون کشتی با اشاره به رفاقت در کشتی و استفاده از پیشکسوت‌ها هم گفت: بحث رفاقت همواره در کشتی و موفقیت این رشته بسیار مؤثر بوده است و همین رفاقت باعث ارتقاء این رشته و افتخارآفرینی آن می‌شود و به نظر من در این رشته و تمامی رشته‌ها به پیش‌کسوت‌ها باید احترام گذاشته شود زیرا اینها سرمایه‌های هر رشته‌ای هستند و ما در نظر داریم چه در آزاد و چه در فرنگی از تجربیان پیش‌کسوت‌ها استفاده کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که کشتی ما روز به روز پیشرفت کند و شاهد افتخارآفرینی در تمامی عرصه‌های آسیایی و جهانی باشیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: بدون ، شک ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار