زنجان/

بهره‌برداری از بازارچه صنایع‌دستی پس از 6 سال وقفه

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بازارچه صنایع‌دستی که از سال 87 طرح آن بیان شده بود بر طبق تعهدات پیمانکار در سال 93 به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمود علی‌محمدی، تصریح‌کرد: موضوع اشتغال در زمینه صنایع‌دستی بسیار جذاب است و همواره دولت‎های مختلف به این چالش توجه داشته‎اند، زیرا اشتغال صنایع‌دستی با کمترین هزینه انجام می‌شود. مثلاً برای راه‌اندازی کارگاه مس هزینه‌ای حدود 15 میلیون تومان نیاز است که این هزینه برای راه‌اندازی کارگاه تراشکاری حدود 100 میلیون تومان است.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای صنایع‌دستی به کمترین هزینه نیاز دارد، لذا همواره مسئولان به دنبال تقویت آن بوده‌اند که البته این موضوع به تامین هزینه و چرخش مالی است، در این زمینه ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و حضور گردشگر اهمیت دارد، در واقع رونق مشاغل صنایع‌دستی وابسته به گردشگری است، زیرا اگر گردشگر به استان نیامده و اقدام به خرید نکند ایجاد اشتغال به معضل تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با سیاست‎های دولت برای جذب گردشگر داخلی و خارجی وضعیت فروش صنایع‌دستی نیز توسعه یابد، لذا تفاهم‎نامه‎هایی با صندوق مهر امام‌رضا(ع) کسانی که می‌توانند در این زمینه پشتیبانی کنند تسهیلات دریافت کنند تا ضمن تقویت زیرساخت‎ها تولید و فروش صنایع‌دستی افزایش یابد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان اظهارکرد: بازارچه صنایع‌دستی به نام مجتمع صنایع‎دستی نور که از سال 87 در حال پیگیری است بر طبق تعهد پیمانکار امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص توانمندسازی بانوان روستایی که در زمینه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند، تصریح‌کرد: در بانک اطلاعاتی این اداره‌کل بالغ بر 2200 نفر روستایی در زمینه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که بالغ بر 2000 نفر آن بانوان هستند که عمده فعالیت آنان در زمینه پوشاک سنتی، نساجی و بافته‎های مختلف است که پشتیبانان علاقه‌مند به این گروه حمایت می‌شوند، مسئولان در حال نوشتن بسترهای حمایتی این مجموعه هستند، اما باید تاکید کرد که تا نتوان گردشگر را به روستا برد این حمایت ایجاد نمی‌شود.

علی‌محمدی یادآور شد: ایجاد فضایی برای فروش مصنوعات روستایی از جمله برنامه‎هایی است که می‎تواند سبب رونق گردشگری و فرش صنایع‌دستی روستایی شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجان ، بازارچه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.