گلایه مشاور شهردار تهران:

برخی رسانه ها طرح تکریم بانوان شهرداری را به سخره گرفتند/ بحث اخلاق و فرهنگ را از مسائل سیاسی جدا کنیم

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تحریفات صورت گرفته در خصوص طرح تکریم بانوان در برخی از رسانه‌ها گفت: بهتر است بحث اخلاق و فرهنگ را از مسائل سیاسی جدا کنیم برخی چیزها به حیثیت و غیرت ما باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری  امروز  که در راستای معرفی اقدامات شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن بازگشایی مدارس برگزار شد در خصوص طرح تکریم شهرداری اظهار داشت: این طرح در راستای یکی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغیه وزارت کشور بوده و شهرداری تهران نیز خود را موظف به اجرای این مصوبه دانسته است.

وی با اشاره به اینکه مطابق این طرح به کارگیری منشی زن برای روسای مرد جایز نیست ، افزود: هر چند که این موضوع خارج از مباحث کاری است به عنوان یک امر اخلاقی مطرح است اما باید در نظر داشت باورهای دینی و دستورات اسلام نیز با اختلاط زن و مرد مخالف است اما اجرای این طرح به معنای تفکیک جنسیتی زنان و مردان نیست.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران به تیتر یکی از روزنامه‌ها ( روزنامه اعتماد) مبنی بر یک تصمیم جنسیتی دیگر در شهرداری تهران، دختران و پسران با فاصله بر نیمکت پارک‌ها بنشینند اشاره کرد و اظهار داشت: انتشار این خبر و بیان برخی از مسائل در خصوص جدا‌سازی زنان و مردان در خیابان‌ها تنها به سخره گرفتن این طرح بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی در ادامه با بیان اینکه طرح تفکیک جنسیتی و دامن زدن به شیوه غیر صحیح  آن در برخی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در راستای اعلام موضوعی در وزارت کشور در خصوص نصب آلاچیق‌هایی ویژه خانواده‌هاجهت آرامش بیشتر، تصریح کرد: متاسفانه این روزنامه تیتری را انتخاب کرد که علی رغم اینکه با درخواست وزارت کشور مبنی بر انتشار تکذیبیه این طرح توأم شد اما این روزنامه این تکذیبیه را سه روز پس از درخواست وزارت کشور و دریک سایز بسیار کوچک، خارج از استاندارد منتشر نمود که هیچ فردی متوجه انتشار آن نشد درحالی که این خبر سبب انتشار مطالبی دروغ در خصوص گزارش جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور مبنی بر طرح تکریم خانواده و برداشت غلط در اذهان عمومی گردید.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح در بخش‌های مختلف شهرداری با استقبال بی‌نظیر بانوان فعال در این نهاد توأم شد، افزود: چرا به این موضوع پرداخته نشد که بسیاری از زنان در شهرداری از این طرح استقبال نمودند.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران افزود: متاسفانه باید در نظر داشت در کنار اتفاقات بزرگی که در دنیا درحال انجام است برخی رسانه‌ها به دروغ به برخی از مسائلی می‌پردازند و به دنبال حاشیه هستند درحالی که باید در نظر داشت باید آنچه مهم است توجه به این موضوع است که بحث اخلاق و فرهنگ را از مسائل سیاسی باید جدا نمود چرا که بسیاری از مسائل به حیثیت و غیرت ما باز می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی در پاسخ به دفاعیات خبرنگار روزنامه اعتماد حاضر در این نشست خبری با بیان اینکه مهم نیست که با چه نیتی نوشته شده گفت: باید در نظر داشت این مسئله علی رغم ماهیت اصلی آن طوری جلوه داده شد که سبب تفکر منفی در شهروندان و آحاد جامعه گردید و این از نظر رسانه‌ای خطا است چرا که خبرنگار یک عنصر موثر فرهنگی است ضمن اینکه شهرداری قطعاً بخشنامه وزارت کشور را ریز به ریز و با همکاری مسئولین اجرا خواهد نمود.

وی ادامه داد: اینکه شما درصددید مسائل را به گونه‌ای دیگر و آنطور که خود می‌پسندید جلوه دهید بحث دیگری است، متاسفانه علی رغم اینکه از خبرنگاران همواره به عنوان مهمترین عوامل فرهنگی یاد می‌شود این روزنامه رعایت امانت را ننموده در حالیکه می‌شد اخباری از نحوۀ اجرای این طرح قبل و پس از آن از مدیران شهری منتشر شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: یا مطلبی را انتشار ندهید یا اگر انعکاس می‌دهید دقیقاً همان مطلب باشد.

امرودی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که در صدد زیر سوال بردن این طرح بود تاکید کرد که آیا به جای تفکیک جنسیتی در شهرداری و کل  کشور بهتر نیست بستر‌سازی برای جداسازی زنان و مردان صورت پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران تفکیک جنسیتی را دیگر تکرار نکنند ، اظهار داشت: شهرداری تهران در بحث تکریم خانواده که اولویت را در نظر گرفته به طوری که مهمترین اولویت آن توجه به این مسئله بود که هر اتفاق فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران با تأکید و حمایت از نقش مادری باشد و این بدان معناست که شهرداری با  مسئله اشتغال و کار زنان مخالف نیست چرا که مدیریت شهری برای 20 هزار زن سرپرست خانوار شغل ایجاد نموده و تمامی این موارد مؤید رویکرد مثبت مدیریت شهری است.

وی در ادامه به حق بانوان در برخورداری از امکانات شهر به عنوان اولویت بعدی اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری در تلاش است فضای امن برای تفریح و ورزش بانوان محیا کند که ایجاد بوستانهای بانوان و شهربانوها در این راستا بوده است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه زنان در انسانیت همانند مردان بوده و حق آنان است که از فضای امن برخوردار شوند، اظهار داشت: شهرداری به فکر دور نمودن زنان از فضای کار نیست اما اینکه بخواهند 10 ساعت در یک مکان و در حضور مردان باشند بحث دیگری است و این طرح در راستای بخشنامه وزارت کشور بوده و شهرداری درصدد است جهت فعالیت زنان در خارج از منزل فضای ایده‌الی را ایجاد نماید.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی خاطر نشان کرد: خانه‌های تسنیم در سرای محلات خود نیز گواه این مطلب است که فعالیت زنان در محیطی آرام آسیبهای اجتماعی کمتری را به همراه خواهد داشت. اینکه شما درصددید اسم دیگری برای آن بگذارید خواست شماست اما ما اسم آن را تکریم بانوان می‌نامیم ضمن اینکه امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب نیز همواره بر رعایت برخی از شئونات و مسائل اخلاقی درمحیط‌های مختلف تأکید می‌نمود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقدامات ، معرفی ، مطابق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار