در مراسم رونمایی از کتاب"زینب فریاد فرمند" بیان شد؛

جنتی: عاشورا واقعه‌ای است که همه‌ جهان را شیفته‌ خود کرده است/ خاموشی: داعش نحله‌ جدید صهیونیست‌ها در لباس اسلام است

بنابر صحبت‌های اخیر سیاستمداران اسرائیل با این مضمون که جنگ را برای کمک به داعش تمام کردیم، نحله‌ی جدید صهیونیست‌ها در لباس اسلام درآمده است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران مراسم رونمایی کتاب "زینب فریاد فرمند" نوشته‌ی آنتوان بارا امروز در حوزه‌ی هنری برگزار شد، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دلیل تجدید عهد و دیدار با آنتون بارا و تشکر از تلاش جدید وی در تعریف حضرت زینب علیهاسلام در این مراسم حضور پیدا کرده، گفت: حماسه‌ی عاشورا و زندگی ائمه علیه‌السلام به گونه‌ای است که نه تنها مسلمانان و شیعیان را شیفته‌ی خود کرده، بلکه همه‌ی آزادگان جهان به هر اندازه که با زندگی این بزرگان آشنا شده‌اند شیفته‌ی آنها می‌شوند.

وی ادامه داد: واقعه‌ی عاشورا که به تعبیر امام(ره)، "خون‌خواهی بزرگ شیعیان بوده"، حادثه‌ای است که ظرفیت آن را دارد که همه‌ی جهان آن را به خاطر داشته و متبلور کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز می‌بینیم که در کشوری چون هند که مسلمانان در آن کم هستند روز عاشورا تعطیل است و در هر گوشه‌ی از جهان آزادگان نسبت به فداکاری‌های امام حسین (ع) و یارانش ادای احترام می‌کنند.

جنتی اظهار داشت: یکی از افراد مسیحی که در جهان ارادت خود را نسبت به امام حسین (ع) به صورت ویژه نشان داده، "جورج جورداق" است که به عنوان یک مسیحی واقعا به امیرالمومنین علیه السلام عشق می‌ورزید و اهمیت کار او بسیار بیشتر از افراد مسلمانی است که در آثار خود به امام حسین علیه‌السلام و ائمه اطهار می‌پردازند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آنتون بارا از مسیحیانی است که شیفته‌ی اهل دل و امام حسین (ع) بوده‌اند و زیارت "بارا" در کربلا نشانه‌ی شیفتگی وی نسبت به ائمه‌ی اطهار بوده و این شیفتگی بدون شناخت نبوده است.

وی افزود: در اصل "بارا" براساس شناخت خودش، امام حسین‌(ع) و واقعه‌ی کربلا کتاب نوشته است و این شیفتگی وی بر خلاف برخی از ما بدون شناخت قبلی نبوده است.

جنتی تصریح کرد: من به سهم خود از اقدام ارزنده‌ی اخیر بارا تشکر می‌کنم و همچنین از تلاش همه‌ی کسانی که در جهت معرفی این کتاب در داخل کشور تلاش کرده‌اند متشکرم.

همچنین در بخش دیگری از مراسم رونمایی کتاب "زینب فریاد فرمند"، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در محضر امام حسین(ع) و زینب کبری (ع) ما کاری نکرده‌ایم که در شأن این حضرات بوده باشد، گفت: از این حضرات خواهشمندیم که دست مارا بگیرند تا بتوانیم در شأنشان کار کنیم.

وی ادامه داد: براساس آنچه در مقدمه‌ی کتاب آمده و کلامی دقیق است که در واقعه‌ی عاشورا به آن رسیدیم در استعمار و سلطه، همیشه به اینگونه بوده که مثلا گاهی مردم غزه را می‌کشند تا به آنها بگویند که از کشور و دیارشان دست بکشند و همین چند روز پیش یکی از مسئولان اسرائیل گفت: ما جنگ را تمام کردیم تا به داعش کمک کنیم.

حجت الاسلام خاموشی گفت: داعش نحله‌ی جدید صهیونیست‌ها در لباس اسلام بوده و این نحله، نشان از نشو و نمو رژیم صهیونیستی  در نظام سلطه دارد، که این هم نکته‌ی دقیقی است که باید بیان کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: لطافت کلام نثر "بارا" نسبت به پردازش واقعی عاشورا در کتاب حضرت زینب (ع) قابل توجه است.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم اندیشمندان و محققانی که می‌خواهند در مسیر پردازش به اهل بیت و امام حسین (ع) حرکت کنند کتاب "زینب فریاد فرمند" را مورد توجه قرار دهند.

خاموشی تصریح کرد:‌ "آنتون بارا" دنبال حقیقت انسان کامل است و در کتاب "زینب فریاد فرمند" صفحه به صفحه این را بیان کرده و عصمت ائمه را برای خود اثبات شده می‌داند.

وی خاطر نشان کرد: "بارا" به دنبال حقیقت و اثبات حقانیت، حقیقت کتاب "زینب فریاد فرمند" را به نگارش درآورده است.

در بخش دیگر از مراسم رونمایی از کتاب "زینب فریاد فرمند"، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیر عامل موسسه سرچشمه با بیان اینکه چه بخواهیم چه نخواهیم برای ارائه‌ی تحریر امروزی اسلام در جهان برنامه ریزی شده و دارد ارائه می‌شود گفت:‌ به هر حال ادبیات هنر به ارائه‌ی تصویرهای مختلف از اسلام کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: تعبیر بیداری اسلامی از آثار امیر ریحانی از صد سال گذشته شروع شده و امروز "آنتون بارا"  آن را ادامه می‌دهد.

زائری ادامه داد: مع‌الحیدر استاد دانشگاه بین‌المللی بوینس آیرس درباره‌ی "آنتوان بارا" گفته: ما برای این متفکران مسیحی چه کرده‌ایم، یک متفکر مسیحی که در آن سر دنیا کار می‌کند و از خیلی چیزها محروم می‌شود، نوعی موضع گیری سیاسی دارد. ما نویسندگانی چون "آنتوان بارا" زیاد داریم.

حجت‌الاسلام زائری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: فقط تعارف خوب نیست واقعیت این است که تعارف و شعار اول کار است نویسندگان باید بدانند که ما یک جایزه نوبل جهان اسلام داریم، چرا این نویسنده‌ها محروم باشند. خوب ما جایزه‌ی جلال داریم که ارزش آن از جایزه‌ی بوکر با ارزش‌تر است چگونه سایر جوایز جهانی یک هدف سیاسی دنبال می‌کنند پس این خلأ باید پر شود.


انتهای پیام/رس
برچسب ها: لباس ، شیفته ، داعش ، ارشاد ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
afsar
۱۸:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
منتظریم خون خواه عاشورا بیاید ودل عمه اش زینب را شادکند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
نه بابا !!!!!
آخرین اخبار