مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح توانمند سازی متولیان آموزشی گفت: اجرای این طرح باعث بهبود وضعیت دانش آموزان و ارتقای سلامت عمومی افراد جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ابوالقاسم عیسی مراد، مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به ضرورت بهینه سازی و بهبود وضعیت نیروهای مشاوره و پرورشی سازمان آموزش و پرورش، افزود: در سال جاری تلاش داریم تا تعدادی از همکاران مشاوره و مربیان پرورشی سازمان را توانمند کنیم. از این رو به تناسب نیازهای جامعه هدف آموزش و پرورش که همان دانش آموزان است، موضوعات مختلف را طراحی کرده تا بتوانیم آموزش های لازم را به این همکاران بدهیم.

وی ادامه داد: ان شاء الله در سال آینده این روند با قوت و جدیت بیش تری ادامه خواهد یافت، و موضوعاتی نظیر خانواده، انتخاب شغل و تحصیل، آسیب های اجتماعی، مباحث دینی، بهداشت و درمان، مهارت های زندگی و موضوعات متنوع دیگر که تماماً شامل30 الی 40 موضوع می شود، در این دوره های آموزشی، به همکاران ارائه می شود.

عیسی مراد در ادامه بیان کرد: این امر باعث می شود که مربیان آموزشی در مدارس بتوانند به نیازهای کودکان و نوجوانان، پاسخ دهند. بنابراین باید اطلاعاتش به روز باشد و خانواده ها را نیز با آموزش های ارائه شده، همسو کنند تا پاسخ گویی به جامعه هدف که دانش آموزان هستند، انجام شود.

وی افزود: در تابستان امسال برنامه های مختلفی برگزار شد که یکی از آن ها در استان مازندران با حضور بیش از 800 نفر از مربیان سراسر کشور انجام شد، و قرار است دوره های آموزشی به صورت استانی صورت گیرد. همچنین مربیانی که دارای تحصیلات دکتری و کارشناسی ارشد هستند، به صورت مجزا آموزش داده می شوند تا به صورت گسترده به جامعه هدف(مربیان آموزشی و دانش آموزان) آموزش دهند.

این مقام مسئول با بیان این که برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای 3 الی 5 سال آینده طراحی شده است، گفت: تمامی مربیان و مشاوران سازمان، هر سال باید یک دوره آموزشِ اختصاصی را ببینند تا بتوانند در مدارس آن چیزی که بر اساس اهداف کلان آموزش و پرورش، و نظام تعلیم و تربیت است، رخ دهد.

عیسی مراد با اشاره به این که آموزش هرگز ضرر ندارد، بیان کرد: وقتی به مربیان و مشاوران مدارس آموزش های لازم را در رابطه با تمام مهارت هایی که لازم است تا به دانش آموز کمک کند تا از اختلالات و نگرانی ها پیش گیری شود، داده می شود، آن ها می توانند به جامعه هدف کمک کنند.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در برنامه «ره آورد» شبکه رادیویی سلامت اظهارکرد: اجرای طرح توانمند سازی متولیان آموزشِ دانش آموزان باعث بهبود وضعیت دانش آموزان در روند انتخاب رشته تحصیلی، شغل، زندگی، ازدواج و ... می شود و سلامت عمومی افراد جامعه را نیز به دنبال دارد.


انتهای پیام /
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.