مشهد/

گرمای هو ا و کمبود بارندگی عامل کاهش تولید انگور مرغوب در بردسکن

گرمای بیش از حد هوا در تابستان امسال وکمبود بارندگی در سال زراعی جاری تولید انگور را در شهرستان بردسکن در مقایسه با سال گذشته به میزان 25درصد کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با اشاره به خسارت وارده ناشی از گرمای بیش از حد هوا به محصول انگور شهرستان بردسکن گفت: امسال برداشت انگور از هر هکتار زمین باغی این شهرستان بین 25 تا 30 تن بوده در صورتی که در سال های قبل که شرایط آب و هوایی مطلوب برداشت انگور تا مرز 40 تا 50 تن می رسید.

حمید حاجی نژاد گفت :امسال برداشت انگور از هر هکتار 20تن است در صورتی که در سال های قبل در شرایط آب وهوایی مطلوب برداشت انگور تا مرز 40تا 50تن می رسید .

وی افزود : با توجه به هزینه های بالا در بخش برداشت محصول انگور، قیمت آن در بازار شرایط خوبی ندارد.

مسوول اداره هواشناسی شهرستان بردسکن گفت: شهرستان بردسکن در تابستان گرم ترین و در زمستان سردترین نقطه استان خراسان رضوی است.

جواد مصطفویی افزود: میزان بارندگی شهرستان بردسکن در سال زراعی جاری را بیش از 128 میلیمتر عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به سال زراعی قبل 31 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی گفت: در سه ماه نخست امسال دمای هوای بردسکن در 27 روز بالای 40 درجه بوده که از این لحاظ این شهرستان گرمترین نقطه استان خراسان رضوی به شمار می رود.

مسوول اداره هواشناسی شهرستان بردسکن افزود: شهرستان بردسکن براساس داده های ایستگاه هواشناسی در استان خراسان رضوی رتبه اول خشکسالی استان را دارد و از این لحاظ خسارات زیادی به بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری و منابع آبی وارد شده است.
انتهای پیام//
برچسب ها: انگور ، بردسکن ، گرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.