تبریز/

توسعه صنایع تبدیلی عاملی برای جلوگیری از بیکاری های فصلی

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان جلوگیری از بیکاری های فصلی و مهاجرت روستاییان را از اثرات توسعه صنایع تبدیلی بازگو می کنند.

 ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کاهش ضایعات را باید مهم ترین دستاورد صنایع تبدیلی  و تکمیلی برای توسعه در بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده قلمداد کنیم.

وی با اشاره به کارآفرینی به عنوان یکی از مزایای پراهمیِت توسعه صنایع تبدیلی تصریح کرد: راه اندازی صنایع تبدیلی در مناطقی نظیر آذربایجان شرقی و دارای اقتصادی توانا در کشاورزی، فرصت های شغلی و سرمایه گذاری های مناسبی را بخصوص در مناطق روستایی فراهم خواهد کرد.

برنو ادامه داد: ایجاد تنوع در محصولات کشاورزی و فراهم نمودن قدرت پاسخگویی بازار برای انواع سلیقه ها و در نهایت تکمیل زنجیره بازاریابی را باید برآیندی ارزشمند از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بدانیم. 

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: بدون تردید گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با فرآورده های محصولات کشاورزی و افزایش ماندگاری این محصولات باعث مزیت رقابتی و افزایش صادرات می شود که در کنار این امر باید به کاهش ریسک در بخش اقتصادی نیز توجّه نمود.

وی ضمن بازگو نمودن ارتباط مستقیم تنظیم بازار با گسترش واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی اظهار داشت: با در نظر گرفتن ارتباط مستقیم تولید کشاورزی با شرایط محیطی و اقلیمی و ریسک پذیر بودن فعالیت های این بخش، توسعه صنایع تبدیلی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، تنظیم بازار و ثبات قیمتها را موجب می می شود.

برنو تاکید کرد: برآورد سالانه 30 درصدی ضایعات کشاورزی و ارزش 5 میلیارد دلاری آنها، بیانگر پُررنگ شدن نقش صنایع تبدیلی  تکمیلی در کاهش این خسارت است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، صنایع ، تبدیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.